Eindejaarspremie - Fout in berekening?

Soren
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

Eindejaarspremie - Fout in berekening?

#1 , 11 dec 2018 15:12

Goedemiddag,



ik zit met een nogal ambetante vraag... omdat ik dan denk ik ondankbaar klink ofzo ...


Maar in het bedrijf waar ik werk is de persoon die verantwoordelijk is voor de loonsberekeningen van de bedienden niet echt te vertrouwen wat dat betreft...


Nu had ik een simulatie gedaan via SD Worx van mijn eindejaarspremie, ik heb het juiste PC aangeduid, de correcte gegevens ingevuld.

Ik werk nu een jaar voor de werkgever waarvan 7 maanden in totaal (bepaalde duur naar onbepaalde duur) bij de werkgever zelf, de voorgaande maanden van dat jaar via interim.

Nu kreeg ik een loonsbrief met een eindejaarspremie op ... die komt helemaal niet overeen met wat de simulatie weergaf.

Nu een simulatie is niet persé bindend, dat weet ik ook wel (helemaal dat SDWorx er zelf een melding heeft opgezet dat dit niet bindend is.. )

Maar minder dan de helft van wat de simulatie weergeeft .. klopt dit wel?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
puttemanp
Berichten: 613

#2 , 11 dec 2018 15:30

De eindejaarspremie die jouw werkgever moet uitbetalen is 7/12 van de eindejaarspremie (in zoverre je aan alle toekenningsvoorwaarden voldoet).

Het overige deel zal worden uitbetaald door het Sociaal Fonds Voor De Uitzendkrachten (ook weer mits je aan de toekenningsvoorwaarden voldoet): https://www.fondsinterim.be/eindejaarspremie/

P.

Reclame

Terug naar “Loon”