Werkgever is gelegen in het Waals gewest. Het document is deels opgesteld in het Frans (overzicht van de berekeningen, zoals leaseprijs per maand, met opties, zonder opties, met of zonder btw etc) , maar die (enige) paragraaf is opgesteld in het Engels.
Decreet van 30 juni 1982 inzake de bescherming van de vrijheid van het taalgebruik van de Franse taal in de sociale betrekkingen tussen de werkgevers en hun personeel, alsook van akten en dokumenten van ondernemingen opgelegd door de wet en de reglementen
Art. 2 De taal te gebruiken voor de sociale betrekkingen tussen werkgevers en werknemers, alsook voor de akten en dokumenten der ondernemingen voorgeschreven door de wet en de reglementen in het Frans, onverminderd het bijkomend gebruik van de taal door de partijen gekozen.
In geen enkel geval, mag het gebruik van de Franse taal de geldigheid van de akten en dokumenten bezoedelen.
Elke clausule, die ernaar streeft het gebruik van de Franse taal te beperken, is nietig.
Art. 3 De akten en dokumenten opgesteld in schending van artikel 2 van dit decreet zijn nietig. De nietigheid wordt ambtshalve vastgesteld door de Rechter.
=> maw: ongeldig.
Het document gaat enkel over de opties die ter mijner laste zijn, niet over de opties die ten laste van de werkgever zijn.
Moet ik dus als ik zelf mijn ontslag geef, de extra opties die ik zelf gevraagd heb en die ter mijner laste zijn, zelf afbetalen? Bvb momenteel betaal ik 20 eur per maand, wat afgehouden wordt van mijn nettoloon. Als ik volgend jaar mijn ontslag geef, moet ik dan het saldo van die extra opties betalen?
Dat kan perfect gevraagd worden als voorwaarde. Je kan die ook in 1 keer betalen. Fiscaal kan je dat trouwens recupereren. Als het beding in het Engels is, is dat beding nietig.