Huurcontract opzeggen bij sterfgeval

jeroen911
Topic Starter
Berichten: 68

Huurcontract opzeggen bij sterfgeval

#1 , 21 sep 2018 13:30

Mijn moeder is op 30/08 overleden.
Nu probeer ik alles zo goed mogelijk af te sluiten en ben ik aan het zien om de huurovereenkomst op te zeggen.
Ik heb proberen alle documenten te vinden betreffende de huurovereenkomst/verzekeringen/...

Maar hoe ga ik nu tewerk?
Ik lees overal dat ik moet aangetekend schrijven. Dat lijkt me logisch en ik ga ook telefonsich uiteraard melden.

Als ze overlijdt, moet ik dan 3 maand huur betalen?
Er is ook een document van Korfina Services en daar is de huurwaarborg ondergebracht. Maar er staat daar op dat met hun formule 'Huurwaarborg & Huurreserve de huurder geniet van een kosteloze overlijdingsdekking' en dat meer info in de bijlage zit.

Maar ik vind geen bijlage en als ik dit op het internet opzoek zowel onder de naam Korfina als Korfine dan vind ik nergens concrete informatie en is dit precies ver weggestoken op hun website.

Dus hoe moet ik nu verder? Want ik wil zeker zijn dat die verhuurder dan ook niet af komt met fabeltjes waar ik niets van weet en mij met extra kosten opzadelt.

Mvg,
Jeroen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6871

#2 , 21 sep 2018 14:32

Vooreerst mijn deelneming.

Het adres en andere gegevens van de verhuurder zal u wel hebben, neem ik aan.

Is het huurcontract ook geregistreerd ? Indien niet, dan kan u kiezen welke termijn van huuropzeg u kiest. Een week bijvoorbeeld kan dus ook perfect.


Indien geregistreerd contract, dan is er een termijn van drie maand voorzien, maar u kan met de verhuurder een kortere termijn overeenkomen. Als hij een beetje meewil.

adizal

#3 , 21 sep 2018 17:43

Vooreerst mijn deelneming.
.


Indien geregistreerd contract, dan is er een termijn van drie maand voorzien, maar u kan met de verhuurder een kortere termijn overeenkomen. Als hij een beetje meewil.
Als het contract geregistreerd is en die eigenaar wil u vroeger laten gaan zonder vergoeding, laat het dan best op papier zetten, nooit mondeling overeenkomen.

Reclame

Terug naar “Huren”