Eerst even de situatie schetsen:
Wij zijn dit jaar 22 jaar getrouwd met 3 prachige kinderen.
September komt mijn vrouw vertellen dat ze reeds 3 jaar een relatie heeft en enkele weken nadien trekt ze ook bij hem in.
Begin december wijzigt ze haar adres naar zijn adres en woont ze dus officieel bij hem.
Samen hebben we een huis waar ik nu woon met de drie volwassen kinderen (zoon: 22 jaar werkloos 400 euro stempelgeld, dochter: 20 jaar studerend aan de hoge school, zoon: 19 jaar leren en werk 650 euro per maand).
Mijn jaarlijks inkomen is 30000 euro belastbaar mijn vrouw had 15000 belastbaar. Maar heeft haar werk in september opgezegd en is nu werkloos/interim.
Ik vermoed dat ze haar werk heeft opgezegd om onderhoudsgeld te kunnen krijgen.
De woning kost mij ongeveer 530 euro hypotheek per maand die ik nu verder afbetaal
Verder hebben we ook nog een huisje in Frankrijk dat we aan het opknappen zijn, hier betaal ik 300 euro hypotheek per maand voor.
Waarschijnlijk zal het huisje in Frankrijk verkocht worden en blijf ik wonen in ons huis met de kinderen.
De huizen blijven (voorlopig toch) ons beider bezit.
Ik vermoed dat ze nu onderhoudsgeld voor haar zal eisen en ook huurgeld voor de woning.
Dit zijn mijn vragen:
- Kan zij volgens deze situatie huishoudgeld vragen: ze woont samen met iemand die ook een inkomen heeft, zelf heeft ze ook een inkomen (gewerkt en nu stempelgeld/interim) en tenslotte heeft zij mij vrijwillig verlaten om een nieuw leven te beginnen.
- Hoeveel huur kan zij vragen voor het huis dat ik betrek en kan ik dan de helft van de kosten in rekening brengen (hypotheek, verzekeringen, herstellingen enz) tenslotte is zij nog steeds mede eigenares.
- Kan ik dan ook eisen dat zij ook nog meebetaald voor het huisje in Frankrijk tot het verkocht is (spijtig genoeg)
- Kan ik eisen dat ze ook voor de kinderen betaald?
Alvast bedankt en moest er nog meer info nodig zijn laat maar weten