Hallo iedereen,
Ik las hier al heel veel over foutgeparkeerde voertuigen of vergeten parkeerschijven, maar vond nog geen antwoord op mijn vraag:
Afgelopen zaterdag wilde ik vrienden helpen verhuizen in Antwerpen. Zij regelden enkele vrije parkeerplaatsen die al vol waren met andere helpers toen wij eraan kwamen (10u35). Ik stuurde een sms naar 4411 met code parkeermeter + nummerplaat en stak mijn gsm weg om de handen uit de mouwen te halen.
Net voor het eten (12u15) check ik mijn gsm toestel en merk dat ik een bericht heb van 4411 waarop staat dat mijn sms niet aanvaard werd en ik me eerst moest aanmelden op hun website. Ik probeerde gewoon nog eens opnieuw diezelfde sms (je weet maar nooit) en kreeg na even wachten terug bericht dat het werd geweigerd, waarna ik een parkeerbonnetje kocht voor 2 euro.
Toen ik deze achter mijn raam wilde plaatsen, merkte ik een retributiebon voor 23 euro (geschreven op 11u52). Ik was de hele voormiddag in de veronderstelling betaald te hebben totdat ik het bericht van het Parkeerbedrijf Antwerpen las waarna ik onmiddellijk een parkeerbon aankocht (12u20).
Een telefoon naar het bedrijf leverde me weinig nieuws op. De mevrouw aldaar hield haar schild voor en kon mijn argumenten maar amper begrijpen, laat staan geloven.
Mijn vraag:
Betaal ik best? Of niet? Hoeveel betaal ik? 23 euro of 21 euro (wegens parkeerticket van 2 euro)?
Kan er van klanten zo maar verwacht worden om hun gsm-toestel constant bij de hand te houden of hun ontvangen berichten onmiddellijk te lezen? Ik voel het zo aan dat ik nu beboet wordt omdat ik het ontvangen bericht (wat ik toen ook niet opmerkte) niet meteen gelezen heb.
Alvast bedankt voor uw antwoord!
mvg,
I.H.