uitzetting huurwoning tijdens hechtenis

korn
Topic Starter

uitzetting huurwoning tijdens hechtenis

#1 , 08 sep 2010 21:00

hallo
ik spreek namens mijn schoonbroer die in hechtenis zit. hij huurde een appartement op moment als hij werd opgepakt nu 9 maand later wil de huisbaas hem uit zijn woning zetten terwijl hij nog in hechtenis is !
kan dit zomaar? hij dreigd er ook mee het pand te ontruimen als ook zijn wagen die op de parking staat weg te slepen.

wie wil, en kan mij helpen met deze vraag.
mvg eric
dank bij voorbaat

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 08 sep 2010 22:03

hallo
ik spreek namens mijn schoonbroer die in hechtenis zit. hij huurde een appartement op moment als hij werd opgepakt nu 9 maand later wil de huisbaas hem uit zijn woning zetten terwijl hij nog in hechtenis is !
kan dit zomaar? hij dreigd er ook mee het pand te ontruimen als ook zijn wagen die op de parking staat weg te slepen.

wie wil, en kan mij helpen met deze vraag.
mvg eric
dank bij voorbaat
wordt de huur verder betaald?
is je schoonbroer reeds voor het vredegerecht gedaagd?
over welke huurovereenkomst gaat het?
stond zijn domicilie daar?

roharro

#3 , 08 sep 2010 22:06

De verhuurder zal alleszins een toelating tot uitdrijving moeten bekomen via vredegerecht. Hij mag op eigen initiatief niets verwijderen of laten verwijderen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

korn
Topic Starter

#4 , 08 sep 2010 22:34

alvast al bedankt voor de snelle reactie's
zijn huur werd door hem zelf betaald en aangezien hij nog in hechtenis zit denk ik niet dat deze nog betaald is .
hij heeft daar wel zijn domicile.
en is nog niet voor het vrede gerecht gedaagd.
wat zijn huur contract betreft daar weet ik niets van maar kan het hem wel vragen als hij morgen belt.
mvg eric

JPV

#5 , 09 sep 2010 07:36

alvast al bedankt voor de snelle reactie's
zijn huur werd door hem zelf betaald en aangezien hij nog in hechtenis zit denk ik niet dat deze nog betaald is .
hij heeft daar wel zijn domicile.
en is nog niet voor het vrede gerecht gedaagd.
wat zijn huur contract betreft daar weet ik niets van maar kan het hem wel vragen als hij morgen belt.
mvg eric
het lijkt me logisch dat als je schoonbroer er niet voor zorgt dat zijn huur betaald werd, hij uit zijn huis gezet wordt. Een huiseigenaar kan je niet financieel straffen omdat zijn huurder in de gevangenis zit... Heeft hij trouwens de verhuurder op de hoogte gebracht van zijn detentie?

korn
Topic Starter

#6 , 09 sep 2010 17:26

aan jpv,
hij heeft de verhuurder er van op de hoogte gesteld.
en misschien heb je wel gelijk ,als hij niet betaald dat hij er kan uitgezet worden.
maar hij zit nu vast en kan niet voor provitie zorgen om zijn huur te betalen want hij werkt wel in de gevangenis maar dat is maar juist genoeg om daar te overleven. hij boet nu voor zijn zonden maar als hij dan terug keert in de burgerij heeft hij dan niets meer.....?!

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#7 , 09 sep 2010 19:00

Verhuurder zal via vrederechter MOETEN passeren nadat hij uw broer in gebreke heeft gesteld op zijn adres & is nog zijn huisadres.
Practisch zal de kwartieragent hier ook wat info kunnen over geven maar de verhuurder kan perfect schoonbroer dagvaarden.
Zeker als hij nog weet dat hij in de gevangenis zit.
Trouwens geweten voor hoelang nog?
Is schoonbroer gehuwd - samenwonend enz enz

Als er geen adres gekend is of hij heeft daar geen belangen meer kan kwartierinspecteur starten met een ambtelijke schrapping.
Maar normaal wordt hier toch eens nagegeen in de procedure of persoon niet in een gevangenis zit.
Er is een verschil tussen binnenlandse gevangenissen en buitenlandse gevangenissen ... ik geef het maar mee

korn
Topic Starter

#8 , 14 sep 2010 21:54

hij is in echtscheiding nu maar woond daar wel alleen in dat appartement. en hij zou nog tot begin november moeten uitzitten.

Terug naar “Huren”