Allen,
Een jaar geleden heb ik een Limited opgericht in England, hieronder heb ik momenteel 4 CVOA's opgericht in België. Samen met de oprichting van de CVOA's heb ik ook een rekening bij de Dexia bank geopend. Zaken gaan nu prima, ben nooit in het rood gegaan op de rekeningen van geen enkele van de 4 rekeningen, alle betalingen zijn perfect betaald. Nu krijg ik een tijdje geleden een aangetekend schrijven van de Dexia Bank dat 2 van de 4 rekeningen binnen een maand opgezegd worden en dat er vanaf heden geen verrichtingen meer kunnen gebeuren. Via advocaat, aangetekend schrijven, telefoons, enz. proberen uit te vissen waarom ze ons schrappen, zie geen enkele reden. Bank verschuilt zich telkens achter een artikel dat ze niet verplicht zijn om aan te geven waarom een cliënt niet meer welkom is.
Mijn vraag is, is dit wel wettelijk. Ik ben nu genoodzaakt om op eigen kosten, alle naamkaartjes, bestelbons, facturen enz opnieuw te laten drukken. Alsook al mijn klanten schriftelijk hiervan op de hoogte te brengen. Is er een mogelijkheid om schadevergoeding te eisen of op zijn minst een degelijke reden waarom.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Mvg,
Resul