Reserveringsprovisie bij BNP Paribas

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen


- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
Twinspark75
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Reserveringsprovisie bij BNP Paribas

#1 , 07 mei 2024 15:16

Ik en mijn partner hebben een lening afgesloten bij bnp paribad fortis voor onze nieuwbouw via hypotheekwinkel.

Alles ging goed tot ze reservingsprovisies van onze rekening afhielden. Ik heb opgezocht wat een reserveringsprovisie is en dacht er verder niks van tot de bedragen elke maand afgingen en zelfs als we de lening gebruikte niet stopte.

Ik vraag verklaring bij de hypotheekwinkel en krijg te horen dat er voor nieuwbouwen dit vaak niet van toepassing is en ze hebben het stopgezet maar de bank zegt dat het niet kan. Op dit moment ben ik €1070,06 kwijt is er manier om dit terug te krijgen?

Thomas_A
Berichten: 2393
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 mei 2024 16:31

Staat dit in uw leningsovereenkomst?

Sirkii
Berichten: 5442

#3 , 07 mei 2024 19:31

Reserveringsprovisies zijn gebruikelijk. Zoals hierboven gesteld: kijk uw leningskontrakt na

Reclame

basejumper
Berichten: 4655
Locatie: Diest

#4 , 07 mei 2024 22:57

Beste

U heeft uw contract getekend.Lees het even opnieuw. De reserveringsprovisie staat daar gegarandeerd in. De bank ‘rekent dat soms niet aan…. Klopt niet helemaal. De voorwaarden staan op voorhand vast. Ze worden niet aangerekend wanneer er een attest is van architect/bouwfirma waaruit blijkt dat K waarde (isolatiewaarde) niet boven een bepaalde drempel gaat. Lijkt me dat uw hypotheek winkel weinig vakbekwaam is…
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Stel een vraag”