Probleem met facturatie telecomprovider

rico123
Topic Starter
Berichten: 187

Probleem met facturatie telecomprovider

#1 , 05 mei 2024 11:20

Beste,

Dik 20j tevreden over deze provider.
Sinds een half jaar zijn we verhuisd en werden de diensten overgezet naar ons nieuw adres.
Hier is de mizerie begonnen met zelfs facturen van + 270€ via domicilliëring.
Onmiddelijk na deze betaling de domicilliëring stop gezet uiteraard want na telefonisch contact te nemen kon deze fout niet gecorrigeerd worden bij de provider...dus de 270 € is er afgegaan!!
Het probleem is dat ze het ginder bij deze provider echt niet begrijpen.
Wij hebben TV in onze woning via deze provider maar via een groepsabonnement (Multi-TV) van het domein waar we wonen.
Dus de TV wordt gefactureerd aan de syndicus van het domein.
Dus ik wil betalen Internet en 2 GSM's en GEEN TV.
Ik krijg steeds de TV er bij gefactureerd maar deze wordt al apart betaald via de Multi-TV van het verblijfpark.
Telefoneren naar de kluchtendienst is geen optie want ze snappen het echt niet.... Zelfs al van de TV afgesloten geweest!!

Na 6 maand ben ik het echt beu en heb ik de zoveelste klacht gestuurd naar deze provider met nogmaals duidelijk geschetst hoe het in elkaar zit.
Nooit antwoord op gekregen.
Factuur ontvangen van deze maand en terug TV aangerekend.
Aan hun afrekeningen geraakt de meest administratie geschoolde persoon van België en omstreken niet meer aan uit.
Ik heb deze factuur dus betaald en de TV 22€ er zelf afgetrokken en in de mededeling verwezen naar mijn laatste klacht.

Wat kan ik nu best doen aub?
Alles werkt goed maar het is gewoon de facturatie die verkeerde facturen stuurt.
Even googelen levert een hoop gekende problemen: In 2023 hebben 25000 internetklanten en 90000 Tv-abonnees ******* verlaten

Overstappen naar een andere telecomprovider is ook geen rozengeur en manenschjn als ik even google op internet.

Dank voor de hulp.

LYNX XX
Berichten: 2547
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 mei 2024 12:11

Heeft u al eens gebeld naar tel. 015/666666 Diensten Mechelen ?

Heb van deze dienst tot op heden geen klagen. 14 dagen geleden een probleem met draadloos printen : technische bijstand van + 1 uur zonder kosten : vriendelijk en enorm behulpzaam tov een leek, geen moeite gespaard door persoon aan de telefoon. Hangt er ook vanaf hoe men zelf ingesteld staat tov de andere.

Bekijk ook eens uw abonnement ( pack ) of TV er niet inbegrepen is. Kunt u ook schrappen op MyTelenet, maar dan kan uw abonnement wijzigen.

Heb maar 1 bemerking bij deze provider : te duur en regelmatig prijsverhogingen ( maar ja doen veel aan sportsponsoring ).

Kali
Berichten: 766

#3 , 05 mei 2024 12:54

Ombudsman telecom contacteren… zelf 2 jaar geleden enorme last gehad toen ze enkel de naam en btw nummer moesten veranderen… is opgelost geraakt met de ombudsman

Reclame

mava105
Berichten: 22313
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 05 mei 2024 17:45

Hoe weet je dat zijn provider Telenet is?
Ben al meer dan 20 jaar lid van telenet en nog nooit een probleem gehad, niet met de helpdesk of medt de boekhouding. Altijd snel en vriendelijk geholpen.

Inazuma
Berichten: 9807
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 05 mei 2024 18:00

Hoe weet je dat zijn provider Telenet is?
Aan de ook in de pers aangehaalde aantallen van opgestapte klanten ... :mrgreen:
Ben al meer dan 20 jaar lid van telenet en nog nooit een probleem gehad, niet met de helpdesk of medt de boekhouding. Altijd snel en vriendelijk geholpen.
Prijs u gelukkig, kus uw 2 pollekes en verander zo weinig mogelijk ...
Eens je er in de chaos terecht komt, is het niet te overzien.

rico123
Topic Starter
Berichten: 187

#6 , 05 mei 2024 18:13

Heeft u al eens gebeld naar tel. 015/666666 Diensten Mechelen ?

Heb van deze dienst tot op heden geen klagen. 14 dagen geleden een probleem met draadloos printen : technische bijstand van + 1 uur zonder kosten : vriendelijk en enorm behulpzaam tov een leek, geen moeite gespaard door persoon aan de telefoon. Hangt er ook vanaf hoe men zelf ingesteld staat tov de andere.

Bekijk ook eens uw abonnement ( pack ) of TV er niet inbegrepen is. Kunt u ook schrappen op MyTelenet, maar dan kan uw abonnement wijzigen.

Heb maar 1 bemerking bij deze provider : te duur en regelmatig prijsverhogingen ( maar ja doen veel aan sportsponsoring ).
Dit nummer 015/666666 kent mijn GSM vanbuiten.
Na 20 min valt zefs steeds de lijn uit.
Tot 7 keer gebeld op sommige dagen!!!!
Knettergek wordt ik er van.

Zoals je in mij bericht kan lezen is de Multi-TV aansluiting niet te vinden in Mytelenet!!!!
Dit is het grote probleem....ze zien een decoder voor TV en deze wordt gefactureerd aan mij maar wordt gefactureerd via een gezamelijk abonnement van het verblijfpark.

rico123
Topic Starter
Berichten: 187

#7 , 05 mei 2024 18:15

Ombudsman telecom contacteren… zelf 2 jaar geleden enorme last gehad toen ze enkel de naam en btw nummer moesten veranderen… is opgelost geraakt met de ombudsman
Nu direct al contact mee opnemen of wachten hoe de ractie v/d telecomprovider gaat zijn op mijn aanpassing op hun factuur?
Lees " te weing betaald " hoe zei het gaan opvatten!

rico123
Topic Starter
Berichten: 187

#8 , 05 mei 2024 18:17

Hoe weet je dat zijn provider Telenet is?
Ben al meer dan 20 jaar lid van telenet en nog nooit een probleem gehad, niet met de helpdesk of medt de boekhouding. Altijd snel en vriendelijk geholpen.
Ik ook. Tot de verhuis... dan dikke chaos die niemand kan oplossen blijkbaar.

rico123
Topic Starter
Berichten: 187

#9 , 05 mei 2024 18:24

Hoe weet je dat zijn provider Telenet is?
Aan de ook in de pers aangehaalde aantallen van opgestapte klanten ... :mrgreen:
Ben al meer dan 20 jaar lid van telenet en nog nooit een probleem gehad, niet met de helpdesk of medt de boekhouding. Altijd snel en vriendelijk geholpen.
Prijs u gelukkig, kus uw 2 pollekes en verander zo weinig mogelijk ...
Eens je er in de chaos terecht komt, is het niet te overzien.
Idd. Deze extra shit wil ik er echt niet meer bij.
Ook dik 20j zeer tevreden geweest voor de verhuis.
Ik betaal voor de diensten die ik krijg krijg maar wil geen extras meer betalen want ze geraken er denk ik zelf nimeer aan uit.
Het is zeer simpel: Ga naar hun site: Internet en 2X gsm...dit betaal ik en de rest niet meer maar mijn vraag is nogmaals: " wat kunnen ze u aandoen"???
Diensten afsluiten >> Ok dan moet ik veranderen maar het is hun fout hé.
Ik ben tevreden van de werking maar niet van de facturatie en dat spelleke duurt nu al 6 maand hé.

Inazuma
Berichten: 9807
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#10 , 05 mei 2024 18:53

Onmiddelijk na deze betaling de domicilliëring stop gezet uiteraard want na telefonisch contact te nemen kon deze fout niet gecorrigeerd worden bij de provider...dus de 270 € is er afgegaan!!
Je kan dergelijke betalingen laten terugdraaien door de bank ...

Zodra een probleem niet SNEL opgelost geraakt via telefonische weg, of gaat over wat u zelf "veel centen" vindt :

STOP MET BELLEN

Stuur een aangetekende ingebrekestelling :!:
Schrijf daarin wat ze verkeerd deden en protesteer de factuur
Het probleem is dat ze het ginder bij deze provider echt niet begrijpen.
Dat verwondert me niets ...
Dus ik wil betalen Internet en 2 GSM's en GEEN TV.
Stemt dat ook overeen met het pakket of de producten die u er heeft ?

Niet -eventueel per ongeluk of door opdringerige verkoopstechnieken - voor een pakket "gekozen" met TV er bij in ?
"Want dat is goedkoper "

De trend tegenwoordig: alles in een pakket stoppen
Werkt klanten-bindend omdat alles aan elkaar hangt, en verzekert een verhoogde Average Revenue per Customer (ARPC) in een verzadigde markt (waarin je dus niet snel meer nieuwe klanten gaat werven)

Na 6 maand ben ik het echt beu en heb ik de zoveelste klacht gestuurd naar deze provider met nogmaals duidelijk geschetst hoe het in elkaar zit.
Nooit antwoord op gekregen.
Hoe heb je die gestuurd ?

Ik heb deze factuur dus betaald en de TV 22€ er zelf afgetrokken en in de mededeling verwezen naar mijn laatste klacht.
Nee nee neeeee ....
Klacht via bankmededeling werkt totaal niet
Veel kans dat de betaling niet of zeer laattijdig geregistreerd wordt op uw account
Ook terugstorting is mogelijk als een betaling niet "toegewezen" kan worden - in het oog houden


Elke factuur die u krijgt, en waar u het niet mee eens bent, dient u te protesteren
Gezien het al even mis loopt: steeds weer AANGETEKEND

Dat soort klachten verloopt typisch via een andere weg dan de telefonische klachten, waar men beoordeeld wordt op de snelheid waarmee gesprek en dossier afgesloten wordt.
Afgesloten wordt, niet opgelost ...


Als u een chronologische lijst maakt van wat er mis liep en nog niet opgelost is, kan u die telkens meesturen
Met eventueel het intern referentie-nummer van de klacht , indien u die kent.


Betalen van wat je normaal zou moeten betalen, is wel OK
Maar zorg dat het probleemloos aan uw account gelinkt kan worden door de gestructureerde mededeling
Anders wordt het zo mogelijk NOG erger ...

Overstappen naar een andere telecomprovider is ook geen rozengeur en manenschjn als ik even google op internet.
Er is zelfs het risico dat dit (bij nummeroverdracht naar nieuwe provider) verhinderd wordt wegens wanbetaling ...

Inazuma
Berichten: 9807
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#11 , 05 mei 2024 19:08

Heeft u al eens gebeld naar tel. 015/666666 Diensten Mechelen ?
Wat denk je zelf als men al 6 maanden zever heeft met facturatie :?:

Probleem is net dat mensen blijven bellen als probleem niet opgelost geraakt.

Heb van deze dienst tot op heden geen klagen. 14 dagen geleden een probleem met draadloos printen : technische bijstand van + 1 uur zonder kosten : vriendelijk en enorm behulpzaam tov een leek, geen moeite gespaard door persoon aan de telefoon.
Of een business abo
Of net een deel vh probleem: oplossen van gebruikersproblemen ipv oplossen van problemen gerelateerd aan telecombedrijf & producten

Hangt er ook vanaf hoe men zelf ingesteld staat tov de andere.
De instelling van de klant wordt bepaald door hoe een bedrijf die klant behandelt ...

Ik heb er gewerkt ...
Ik ben bij de volgens hun dossier razende klanten geweest
Bij klanten die de kranten gehaald hebben met hun miserie
Stuk voor stuk mensen die op een muur botsten, en waar problemen zowat standaard veroorzaakt werden door bedrijf zelf ...

LYNX XX
Berichten: 2547
Juridisch actief: Nee

#12 , 05 mei 2024 19:36

Hoe weet je dat zijn provider Telenet is?
Ben al meer dan 20 jaar lid van telenet en nog nooit een probleem gehad, niet met de helpdesk of medt de boekhouding. Altijd snel en vriendelijk geholpen.
Mava105

Lees in zijn topic eens : WAT KAN IK NU BEST DOEN ?
De geciteerde tekst heeft ook in de kranten gestaan = telenet.

Ook ik ben reeds jarenlang klant bij Telenet en zonder problemen. Ik ben een volledige leek op IT toestanden; maar wordt er steeds goed geholpen. Zowel voor
mijn eigen gebrek aan kennis en als voor de fouten door hun zelf.
Klantendienst/technische dienst/facturatiedienst zeer klantvriendelijk, en geduldig met een leek. Enkel de prijsstijgingen, maar bij de concurrentie ??

Heeft TS al eens geïnformeerd bij andere leden van dit abonnement hoe het bij hun verloopt. En of een kopie van het MULTI TV contract opgevraagd bij de syndicus ?

rico123
Topic Starter
Berichten: 187

#13 , 06 mei 2024 08:44

@ Inazuma:

Mijn pakket is internet en 2 GSM's
Pakket via Multi-TV is TV > facturatie via gemeenschap.
Ze zien die TV ( decoder ) aktief staan en deze wordt aan mij gefactureerd en ook nog eens via de gemeenschap.
Dus: 2 X
Aangetekend schrijven is geen optie want dan ben ik deze kost ook nog eens kwijt.
Niet -eventueel per ongeluk of door opdringerige verkoopstechnieken - voor een pakket "gekozen" met TV er bij in ? >>>> NEEN.
Ik stuurde meerdere klachten via het formulier van deze Telecom provider.
Goed idee van jou: Ik zal straks nog eens telefoneren ( de 80 ste of 81 ste keer komt het er niet meer op aan ) om hun nog eens uit te leggen over mijn betaling zodat ik niet op wanbetaling geraak want alles wordt betaald..
Vorige maand deed ik dit ook en dan sloten ze de TV lijn af....manmanman mizerie mizerie.
Een lijst opsommen met wat allemaal fout ging is onmogelijk want ze zeggen zef al " WAT een DOSSIER heeft u ".
Ik kan heel goed geloven dat je die job die je deed niet kan volhouden...da's verkorting op uw leven.

@ LYNXX:
Heeft TS al eens geïnformeerd bij andere leden van dit abonnement hoe het bij hun verloopt. En of een kopie van het MULTI TV contract opgevraagd bij de syndicus ?

Je kan het niet geloven maar het is een tijdje goed bij sommigen en ineens terug verkeerd.
De syndicus heeft al getelefoneerd en met mij er bij aan te telefoon.
Die uren dat die mens al in dat bedrijf gestoken heft " mij niet meegerekend " kan je u niet voorstellen.
Het is gewoon een uitzichtloos probleemje van hun dat ze de link niet kunnen leggen in hun facturatie met de Multi-TV.
Toen we nog niet vehuisd waren was alles OK.
Oude woning: TV - Internet en 2 GSM's
Vakantiewoning: Internet aan - 50% en TV via multi-TV
Sinds de verhuis niet meer goed te krijgen en ik vertik het van te veel te betalen omdat het probleem bij hun ligt en ik alles betaal.

@ Iedereen: bedankt al voor de input en hulp.
Had ik het allemaal geweten had ik alles stopgezet, de Multi -TV had ik al en dan nieuw abbo voor internet en de 2 GSM's maar dan was ik mijn nummers kwijt!!!!

Lanox
Berichten: 3532
Juridisch actief: Nee

#14 , 06 mei 2024 09:45

Waarom zou je je GSM nummers kwijt raken? Je kan je nummers zelfs meenemen naar een andere provider. In het slechtste geval neem je ze mee naar de concurrentie en stap je daarna terug over naar de operator in kwestie.

rico123
Topic Starter
Berichten: 187

#15 , 06 mei 2024 09:57

Waarom zou je je GSM nummers kwijt raken? Je kan je nummers zelfs meenemen naar een andere provider. In het slechtste geval neem je ze mee naar de concurrentie en stap je daarna terug over naar de operator in kwestie.
Als je uw diensten opzegt en geen nieuwe operator neemt ben je uw nummers
toch kwijt dacht ik maar is niet meer van belang nu..

@ Iedereen: Ik heb nogmaals getelefoneerd en de dame heeft alles doorgegeven :-) :-) :-).
We leven op hoop.
In het slechtste geval kan ik zo verder doen ...dus: betalen wat ik moet betalen en een telefoontje van
15min elke maand om uit teleggen waarom ik 22€ te weinig betaal..

Het leven kan toch simpel zijn .

Terug naar “Consumenten Koop”