arrest

FlatbrEadJesus
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

arrest

#1 , 31 jan 2024 19:01

Dag mensen

Ik heb 2 vragen ivm een beroepsprocedure.

In 2020 heb ik als leerkracht een beroepsprocedure gestart tegen een beoordeling met werkpunten die ik had ontvangen. Deze beoordeling werd in eerste instantie door de raad van bestuur bevestigd. Tegen deze bevestiging ben ik in beroep gegaan bij Raad Van State. Raad Van State heeft deze beslissing van de raad van bestuur intussen nietig verklaard.

Ik vraag me af wat er nu kan / moet gebeuren, want door deze beoordeling destijds werd mijn aanvraag tot TADD uitgesteld, waardoor ik mijn TADD niet heb gekregen (ik had die toen ook aangevraagd).

Moet de raad van bestuur eerst opnieuw samenkomen om eerst de beoordeling met werkpunten te vernietigen? Kan ik alsnog mijn TADD ontvangen?

Verder ben ik toen ook vanwege de bevestiging van deze beslissing mijn job kwijtgeraakt, en andere schade geleden. Hierover heb ik ook een schriftelijke bevestiging van mijn inspecteur van destijds ontvangen dat ik effectief hierdoor mijn job ben kwijtgeraakt (doordat ik dus geen TADD had gekregen).

Bestaat er een mogelijkheid om hieromtrent iets juridisch te ondernemen nu dit arrest er is?

Vriendelijke groeten

basejumper
Berichten: 4634
Locatie: Diest

#2 , 31 jan 2024 21:24

Beste

De Raad van State heeft beslissing vernietigd . De Raad ven Wbedtuur moet dat uiteraard niet opnieuw doen. Indien u leent er. Schadevergoeding te kunnen claimen te bekijken met je advocaat.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

FlatbrEadJesus
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 feb 2024 16:43

Dank voor uw antwoord.

Moet ik dan zelf mijn TADD opnieuw aanvragen? Ik vraag het omdat ik geen idee heb wat de procedure is na het arrest.

Voor eventueel juridisch vervolg heb ik professioneel advies aangevraagd..

Reclame

basejumper
Berichten: 4634
Locatie: Diest

#4 , 03 feb 2024 19:13

Beste

Zie wettelijke voorwaarden

https://onderwijs.vlaanderen.be/nl/onde ... pende-duur

Het komt niet automatisch. In welke mate voldoet u aan de voorwaarden? En het is niet omdat een evaluatie vernietigd werd dat er automatisch een positieve evaluatie in de plaats komt.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#5 , 03 feb 2024 20:01

Bent u nu nog in TABD?
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

FlatbrEadJesus
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#6 , 03 feb 2024 23:53

Ik voldeed op het moment van de aanvraag aan alle voorwaarden, behalve dat ik dus een evaluatie had met werkpunten, die mijn TADD uitstelde, waardoor mijn aanvraag op TADD werd geweigerd toen. Onmiddellijk daarop ben ik mijn job kwijtgeraakt als gevolg daarvan.

Een TADD is geldig voor een bepaalde scholengroep. Ik werk momenteel niet voor deze scholengroep. Dus voor deze scholengroep ben ik nog steeds TABD, mocht ik er opnieuw voor solliciteren/werken.

Voor zover dit relevant is: In de betreffende reglementering staat dat als personeelslid geen beoordeling heeft ontvangen, dat dit geldt als een positieve beoordeling in het kader van het verwerven van TADD.

Ik heb dus wel een beoordeling met werkpunten gekregen, maar het is de bevestiging daarvan door de raad van bestuur die nietig is verklaard. Niet zeker, maar lijkt mij dat daarmee de beoordeling zelf ongeldig is, want in het arrest staat er ook dat de raad van bestuur de beoordeling had moeten nietig verklaren.

Vandaar mijn vraag hoe het nu verder moet. In de reglementering of rechtpositie vind ik niets terug over wanneer raad van state een bevestiging van een beoordeling vernietigd.

Terug naar “Onderwijsrecht”