Het is gewoon toch oneerlijk, wij betalen te laat, moeten extra kosten betalen. Zij doen hun werk niet, zij komen d'er vanaf met excuses.Tegen dat uw zaak voorkomt, staat het geld al lang terug op de rekening. En als u geen schadevergoeding wilt, wat wil u dan wel nog concreet bereiken?
Waarom hebt u de telefoniste niet gezegd dat de meterstanden al een héle tijd geleden doorgegeven waren op het formulier om de overdracht te doen? Dan had zij dit even verder kunnen onderzoeken en was het probleem waarschijnlijk veel eerder naar boven gekomen.En die telefoniste zei me dat er geen meterstanden waren en dat die wel degelijk nodig waren.
Voor een boekhouding / facturatiedienst is 14 dagen om zoiets in orde te brengen héél erg krap, hoor. 45 dagen is een meer dan redelijke termijn. Onze Belgische overheid doet het nog veel beter: als je geld terug moet krijgen van uw belastingen, moet je daar maanden en maanden op wachten. Ik krijg meer dan €2000 terug (heb ik dus te veel betaald in de loop van vorig jaar) en mijn belastingsaangfite is al binnen sinds april. Als ik het tegen eind dit jaar terugbetaald krijg, zal ik blij zijn. Da's meer dan een half jaar, voor een bedrag van €2000! En jij maakt je druk over 45 dagen?Dat alles terugbetaalt zal worden is niet meer dan normaal (alles = de voorschotten - de eventuele kosten ivm verbruik van een paar dagen). En ik hoef geen schadevergoeding, maar ik vind het frappant dat ik 45 dagen moet wachten, 14 dagen lijkt me toch ruimschoots voldoende.
Klopt niet helemaal, tegenwoordig proberen de meeste leveranciers om de nieuwe bewoner te contacteren via telefoon of brief, in de hoop een nieuwe klant binnen te halen. Ze zijn dit niet verplicht, maar de meesten doen dit intussen wel. En dan wachten ze vaak een maand vooraleer het contract effectief wordt stopgezet.Daar klopt niets van.
Wanneer u het contract opzegt, dan is er gewoon geen contract meer tot de nieuwe eigenaar of bewoner een nieuw contract afsluit.
Er is nooit een automatische overgang bij DEZELFDE energieleverancier. Die bellen nooit naar de nieuwe eigenaar/bewoner.
Als verhuurder ben ik goed op de hoogte van deze procedure!!!!
Indien de nieuwe eigenaar niets doet dan wordt de netwerkbeheerder zijn leverancier.
Je kan je meterstand enkel via eandis doorgeven bij jaarlijkse meteropname of bij verandering van leverancier (zelfde klant). In geval van verandering van leverancier start de nieuwe leverancier de procedure op en verwittigd eandis waarna eandis een brief stuurt voor meteropname. Voor een verhuis moet je dat altijd rechtstreeks aan de leverancier doorgeven.Waarom toch altijd dat bellen?
Meterstanden kan je via EANDIS (netwerkbeheerder) elektronisch doorgeven, en je krijgt hiervan onmiddellijk een bevestiging. Eandis zal dat de leverancier contacteren, die op zijn beurt dan de eigenaar zal aanmanen een contract af te sluiten bij hen of een concurrent.
Mijn opmerking ging vooral over het stukje waar jij zei: "die bellen nooit naar de nieuwe eigenaar/bewoner".Het is niet omdat sommige energieleveranciers commerciële stappen ondernemen bij de nieuwe bewoner dat die de wettelijke regels mag veronachtzamen en wachten op de komst van Godot.
Meeste mensen blijven trouwens bij de leverancier die ze al hadden in hun vorige woonst.
Geen excuus!!!!! Nul op request!
Nogmaals, de netbeheerder komt hier niet in tussen. De netbeheerder verwerkt geen overnameformulieren tenzij in zijn rol als sociale leverancier. Als daar een overnameformulier terechtkomt van een leverancier wordt dat in principe teruggestuurd naar afzender.Maar je hebt helemaal geen telefoniste nodig. En je hebt geen enkele relatie met de nieuwe eigenaar.
Gewoon het formulier van overdracht met de meterstand aan de netwerkbeheerder sturen en
een contract afsluiten met energieleverancier naar keuze (voor de nieuwe bewoner) en uw eigenncontract stopzetten of overdragen naar nieuw adres.
ik had dit dus via de site gedaan. In het verleden ook al gedaan en ooit problemen mee gehad. Kan begrijpen dat ze inderdaad moeten gaan horen of de nieuwe eigenaar akkoord is met deze cijfers die ik online had doorgegeven, maar als die einde maart zijn ingegeven mag het toch wel ergens midden april geregeld zijn?De meterstand moet je doorgeven aan je leverancier, via het overnameformulier.