waarheen zou u de draad spannen vanaf de stam van de haag?
Allicht vanaf de stam richting eigendom van TS, om te bepalen waar de 50 cm van zijn buur ophoudt en zijn grond begint. Dit in de veronderstelling dat buurman de haag op exact 50cm van de perceelsgrens heeft gezet. Wat zo hoort, maar mogelijk niet zo is.
Aan de kant van TS staat er dus geen afscheiding tussen de percelen en komt zijn gazon tot aan de haag van buurman, die 50 cm op diens eigen grond zou staan. Wat maakt dat TS dat snoeisel ziet liggen telkens hij zijn tuin in kijkt. Ik kan me voorstellen dat hij zich daaraan ergert, maar:
Op het strookje dat nog van buurman is, mag die natuurlijk laten liggen wat hij wil. Als deze het scheersel als mulching wil laten liggen, kan ik me voorstellen dat hij niet wil dat TS dit zelf wegdoet. Als de buur of TS zelf enkel opruimt wat de potentiële 50 cm overschrijdt, ziet het er nog niet veel fraaier uit.
Indien dit zicht TS werkelijk zo ergert, is de enige redelijke oplossing m.i. om zelf een afsluiting te plaatsen aan zijn kant.
Als er twijfel is waar de perceelsgrond juist loopt en TS dit belangrijk vindt, zal hij een landmeter moeten inschakelen.