enkel richting bij einde schooltijd

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
reynkust
Topic Starter

enkel richting bij einde schooltijd

#1 , 10 dec 2025 13:50

Op een weg a naar b, wordt eenrichting ingevoerd bij einde schooltijd. Op punt a wordt niks vermeld hiervan(startpunt eenrichting). Op puntB ( aan de school) wordt de weg half afgesloten door een nadar , met plaat verboden richting en daaronder de uren waarop dit van toepassing is (1 uur). De uren zijn niet meegedeeld aan de bewoners tussen a en b (enkel einde schooltijd).Vermits ik op het stuk a-b woon (eenrichting) en de exacte uren niet weet (start is plaatsing nadar, einde is nadar weg) kan ik van mijn inrit richting a rijden (verboden richting). Ik bega een overtreding zegt men, omdat het gedeelte van de weg afgesloten is door de verbodsplaat aan de school. Ik kom echter niet voorbij deze plaat als ik thuis vertrek, hoe kan ik dan een overtreding maken. Het probleem ligt is dat de uren zouden vastliggen, doch vandaag gezien dat als de mensen weg zijn (ouders) de plaat aan het school wordt weggedaan. Dus die uren op het verbodsbord zijn die bindend(nadar staat naast weg dan) , en heeft als gevolg dat er geen vaste periode is van verboden richting. Hoe kan ik nu weten wanneer de rijrichting is afgesloten?? Op brief van gemeente staan geen uren, enkel bij einde school, en dit is een rekbaar begrip mijn inziens. Hoe kan ik dn een overrding maken?

mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 dec 2025 15:58

Dat weet je dan vanaf de 2 de dag. Als je al een PV ontvangen hebt op de eerste dag, kan je die betwisten met uw hierboven reeds gemelde bezwaren.

Reclame

Terug naar “Stel een vraag”