hervorming werkeloosheid niet toeleidbare

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
tamara30
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

hervorming werkeloosheid niet toeleidbare

#1 , 25 okt 2025 14:39

ik ben een niet toeleidbare werkzoekende. kan niet werken omwille van chronische pijnen/ nu brief ontvangen dat mijn uitkering stopt eind februari. vakbond zegt enkel dan naar ocmw. zijn er geen andere uitkering/status voorzien voor de niet toeleidbaren?
ik dacht dat ik niet geschorst ging worden . dat de niet toeleidbaren een uitzondering waren.
indien ik vanaf heden, via een vertrouwelijk van mijn arts, ziekteuitkering aanvraag, zal deze dan ook stoppen eind februari?
aub geen negatieve opmerking

basejumper

#2 , 26 okt 2025 19:53

Beste

Op basis van de ‘chronische pijnen’ kan er een dossier aangelegd worden en geprobeerd een vergoeding ziekte en invaliditeit te verkrijgen. De arbeidsongeschiktheid en de duur er van wordt bepaald door de adviserend arts.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

The Oscars
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 okt 2025 08:51

ik ben een niet toeleidbare werkzoekende. kan niet werken omwille van chronische pijnen/ nu brief ontvangen dat mijn uitkering stopt eind februari. vakbond zegt enkel dan naar ocmw. zijn er geen andere uitkering/status voorzien voor de niet toeleidbaren?
ik dacht dat ik niet geschorst ging worden . dat de niet toeleidbaren een uitzondering waren.
indien ik vanaf heden, via een vertrouwelijk van mijn arts, ziekteuitkering aanvraag, zal deze dan ook stoppen eind februari?
aub geen negatieve opmerking
Gezien je situatie als niet-toeleidbare werkzoekende en de dreigende stopzetting van je uitkering,, raad ik je aan om eens te kijken naar het beschermingsstatuut dat door de RVA wordt toegekend, zie:
https://www.rva.be/burgers/volledige-we ... n%3F%27%29

Er bestaan grondwettelijke beginselen waarop je je mogelijk kunt beroepen om de beperking van je werkloosheidsuitkering juridisch aan te vechten, in het bijzonder het standstill-beginsel zoals vervat in artikel 23 en artikel 22ter van de Grondwet.

Je kunt hiervoor beroep doen op je vakbond. Indien zij dit niet wensen op te nemen, kun je een beroep doen op een pro-Deoadvocaat. Deze juridische bijstand is kosteloos of beschikbaar tegen een sterk verlaagd tarief, afhankelijk van je financiele situatie.
.

Reclame

Terug naar “Stel een vraag”