Rekening geblokkeerd wegens verzet...

Ellixhirion
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Rekening geblokkeerd wegens verzet...

#1 , 17 okt 2025 15:32

Beste mensen,

Deze middag wou ik een rekening gebruiken voor een transactie en merkte dat ik deze wel zag staan, maar niet kon gebruiken.
Geen foutmeldingen, geen bericht, niets...
Dus ik bel naar de helpdesk van de BNP en daar verteld de medewerker dat deze rekening inderdaad geblokkeerd staat wegens verzet...
De medewerker zet mij even op hold en belt met de agentschap om te vragen als ze het verzet kunnen opgeven.
Na enkele minuten meld deze mij dat ze het niet kunnen doen en dat ik vereist ben naar kantoor te gaan om een "gesprek" aan te gaan.
Heel frusterend want het meeste van mijn geld staat op deze rekening en ik kan die dus niet gebruiken tot na het gesprek in het beste geval.
Nu het is zo dat begin deze week iemand mij van de BNP had gebeld om te vragen om mijn rekening die in negatief stond te vereffen.
Ik heb dit dus deze week gedaan door geld af te halen van men kredietkaart(andere bank) en te storten op de BNP rekening om het negatieve saldo te vereffen.
Ik vermoed dat het daar ergens mee te maken heeft, maar ik vind dit er totaal over als ik plots voor "fraude" geflagged" ben. Klant sinds 2018, nooit geen problemen, behalve de negativiteit van vorige maand. Zou er trouwens een pattern zijn waar het wekelijks gebeurd dat er bedragen zo gestort worden, maar zelfs niet.
Nu mag ik maandag ipv van te gaan werken, men tijd gaan verliezen bij de bank.

Weet iemand hoe dit eigenlijk tot stand komt en wat ik bij zo een gesprek mag verwachten?
Wat zijn mijn rechten en plichten?

Dank u wel!

Reclame