Alvast bedankt aan iedereen die hieraan bijdraagt.
Feiten:
- Arbeidsovereenkomst van onbepaalde duur
- Duur dienstverband: 11/03/2024 – 09/09/2025
- Ontslag ontvangen op 09/09/2025 (in de ochtend bij de werkgever geroepen)
- Ontslagdocument gedateerd op 09/09/2025, maar vermeldt beëindiging op 08/09/2025 → hierdoor verlies ik één dag loon
- Loonbrief vermeldt eveneens uitdiensttreding op 08/09/2025 en loon tot die datum, terwijl dit tot en met 09/09/2025 zou moeten zijn
- In mijn overeenkomst voor onbepaalde duur staat de volgende clausule:
"Elke partij kan de arbeidsovereenkomst beëindigen mits betekening van een opzegtermijn overeenkomstig de bepalingen van de wet betreffende de arbeidsovereenkomsten. De werkgever verplicht er zich toe steeds een minimum vooropzeg van 3 maanden in acht te nemen." - Ik heb echter een document ontvangen met slechts 2 maanden verbrekingsvergoeding, terwijl het arbeidscontract duidelijk stelt dat de werkgever minimaal 3 maanden opzeg dient te respecteren
Lijkt het correct dat de contractuele clausule voorrang heeft, en dat de werkgever dus de verbrekingsvergoeding voor 3 maanden moet betalen (en niet 2)?
Of kan de werkgever zich hier toch nog op een of andere manier aan onttrekken, ondanks de duidelijke contractuele bepaling?
Ter info: tijdens mijn tewerkstelling heeft de werkgever zich meermaals proberen te onttrekken aan zijn verplichtingen. Ik vermoed dus dat dit opnieuw een poging is om niet te voldoen aan wat contractueel verschuldigd is.
Alvast bedankt voor jullie inzichten!