Beste lezers,
op 25/09/2025 ontvang ik van Riverty een betalingsoverzicht met factuurdatum 30/05/2022, van 124,90€. Er staat "Hartelijk dank voor uw aankoop bij TommyTeleshopping.com" (Nergens aanmaning of herinnering op de brief, en ook niet aangetekend verzonden) dan de beschrijving wat er is aangekocht en ik heb tijd tot 03/10/2025 om te betalen. Nergens is er een adres te vinden van Riverty op deze brief. Ik neem telefonisch contact met TommyTeleshopping en daar weet men mij te vertellen om te telefoneren met Riverty, want Riverty is het vroegere Afterpay. Dus ik telefoneer naar het nummer die ik krijg en tot tweemaal toe na 15 minuten aan de telefoon krijg ik geen gehoor. Opnieuw TommyTeleshopping getelefoneerd, en nu krijg ik een ander nummer. TommyTeleshopping kan mij niet vertellen dat de betaling nog open staat of niet, zelfs niet nadat ik hen toch wijs dat zij Riverty op mij afsturen en dit na meer dan drie jaar, zonder voorafgaande herinneringen of aanmaningen. Opnieuw getelefoneerd met Riverty met het nieuwe nummer die ik heb gekregen, en daar zegt men mij dat ze in 2022 Afterpay hebben overgenomen en blablabla. Ik heb tot driemaal toe een postadres gevraagd om deze factuur/brief te protesteren, alsook een e-mailadres, maar dit krijg ik niet. Dus als ik deze factuur niet protesteer of erop schriftelijk reageer, dan komt dit neer dat ik hen gelijk geef dat er nog 124,90€ openstaat. Nu is mijn vraag, hoe kan ik alsnog protesteren als ik geen contactadres of e-mailadres heb? Wat kan ik verder ondernemen? Ik zou mij beroepen op verjaring van 1 jaar, van handelaar naar consument.
Bedankt alvast voor jullie antwoorden.
Rietje