Onverdeeldheid

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
demonen
Topic Starter

Onverdeeldheid

#1 , 21 sep 2025 21:34

Ik ben na het overlijden van mijn moeder voor 50 % eigenaar van het ouderlijk huis geworden en de 2 kinderen van mijn overleden broer elk voor 25 %.
De villa staat sedert 6 maanden te koop via een makelaar aan een prijs die door de 2 kinderen en hun advocaat bepaald werd.
Zij willen nu het huidig verkoopcontract stoppen en een nieuw verkoopcontract bij dezelfde makelaar laten opstellen aan hun voorwaarden anders dreigen ze met openbare verkoop.
De huidige vraagprijs wordt drastisch verlaagd.
Elke 2 maanden daalt de prijs met 10.000 € totdat het verkocht is. Volgens mij is dit ongebruikelijk en nefast wat betreft de prijs (potentiële kopers zullen blijven wachten tot de prijs onredelijk laag is).
Zij leggen mij een ultimatum op om akkoord te gaan dat afloopt eind deze maand.
Ook vanwege de makelaar wordt de druk opgevoerd, zelfs op agressieve wijze.
Is het niet beter om dat ultimatum te laten verlopen zodat zij dan de onverdeeldheid inroepen en de villa openbaar laten verkopen?

demonen
Topic Starter

#2 , 21 sep 2025 22:16

Als zij de onverdeeldheid inroepen dan moeten zij de kosten van de makelaar ophoesten want zij zullen dat contract moeten opzeggen (ik ga dat niet doen, ik houd mij aan het huidige), een advocaat nemen en naar de rechtbank stappen en de gerechtskosten betalen. Ik hoef zelf geen advocaat te nemen en ben niet verplicht om bij de zitting aanwezig te zijn. De rechter gaat gewoon over tot openbare verkoop en uiteindelijk krijg ik ook mijn geld. Misschien wel meer dan met dat onrealistisch stappenplan.

Reclame

Terug naar “Stel een vraag”