Bedankt voor uw antwoorden.
Ik heb er vooral uit begrepen dat ik me beter niet had geëngageerd in deze voor mij ongekende materie.
Concreet: hoeveel procent van de aandelen bezit u en wie zijn de aangestelde bestuurders?
Ik bezit 15% van de aandelen, goed voor 15000€, de andere aandeelhouders zijn mijn familielid, tevens zaakvoerder, en zijn partner.
Voor zover ik kan zien op de KBO is de zaakvoerder de enige bestuurder.
Wanneer is het einde boekjaar? Wie zijn de bestuurders ? Statutair of aangesteld?
Einde vh boekjaar is 31/12. Is de enige bestuurder statutair of aangesteld, ik weet dit niet. Hij is wel een van de drie oprichters van de BV, en als ik het goed begrijp de enige die er nu nog deel van uitmaakt. Misschien zit hierin wel het antwoord op statutair of aangesteld.
Zoals Thomas_AA schrijft, dient u zich in deze omstandigheden als actief aandeelhouder op te stellen en uw rechten formeel te doen gelden. –ingekort- U laat zich best bijstaan door uw accountant of advocaat die u kan ondersteunen bij het formuleren van de juiste vragen en u kan helpen een duidelijk inzicht te verkrijgen in de financiële toestand van de vennootschap
Mij actief opstellen en mijn rechten doen gelden is wel de bedoeling. Ik wil vooral weten wat ik moet doen om in geval van faillissement niet achteraan de lijst met schuldeisers terecht te komen.
Ik denk niet dat ik iemand kan dwingen mijn aandelen in Euros om te zetten.
Een jaarrekening voor 2024 werd niet ingediend.
Met een schriftelijk verzoek om een AV bijeen te roepen gooi ik wel de knuppel in het hoenderhok, waardoor ik dit gezien de familieband liever als laatste redmiddel inzet, en waarom ik voordien zoveel mogelijk informatie wil vergaren.
Hoe concreet is het belang dat kan blijken waarover ik hierdoor dan zou gaan beschikken?