uitgang schouw damkap

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
mava105
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

uitgang schouw damkap

#1 , 08 sep 2025 20:00

Mijn buurman heeft zijn nieuwe dampkapuitgang in zijn zijgevel geplaatst, op een hoogte van ongeveer 2,5 meter boven mijn garageinrit. Er is 3 meter ruimte tussen de twee panden, waarvan 2.5 meter mijn eigendom en 0.50 meter zijn eigendom. Stomme verdeling natuurlijk, maar ze bestaat al sederd 1951. Met akkoord van de originele eigenaar, ongeveer 40 jaar geleden, heb ik destrijds op mijn oprit met klinkers gelegd, met ingebrip van zijn strook van 50 cm. Oorspronkerlijk lagen er kiezeltjes op..
Nu heeft buurman een nieruwe keuken geplaatst en de uitgang van zijn damkap komt rechtstreekt op die strook uit. Voordien had hij een dampkap met
koolstoffilter. Ik riek nu wel iedere gerecht dat hij klaarmaakt. Gelukkig heb ik aan die kant enkel maar een voordeur en een smal raam. Binnenshuis heb ik dus geen reukoverlast.
Mijn vraag is nu dus : MAG HIJ DAT WEL? Hij blaast zijn vuile lucht wel in een luchtruimte die mijn eigendom is (op 50 cm na) En al mijn voordeur op het kookuur open gaat kan ik er binnen toch ook wel van, "genieten," Mij die uitgang van de dampkap niet naar het dak? Is voor hem zeer moeilijk, gezien zijn overstekende kroonlijst.
Wie van de nog hier aanwezige leden heeftv een oplossing?

Sirkii

#2 , 08 sep 2025 22:05

Als ik het correct begrijp blaast hij zijn dampkaplect bijjou buiten. Mag natuurlijk NIET. Neem actie

Dakdoorvoer is duurder maar kan …

Reclame

Terug naar “Stel een vraag”