Kapotte fiets

Predatorian_be
Topic Starter
Berichten: 22
Juridisch actief: Nee

Re: Kapotte fiets

#16 , 26 mei 2024 18:17

Het 'Good Samaritan' principe ken ik inderdaad. Misschien pikken huisdokters dit ook eens op met de in stijgende lijn zaken als oudermishandeling door familie. Misschien dat zij dan eens in mijn plaats op het politiekantoor zitten.

Dus als ik voortaan iemand help, die hulp nodig heeft, mag ik uit de reacties hier opmaken dat ik eender welke schade mag toebrengen aan het goed van degene in nood. Dat nemen we mee.

Volgens fietsenmaker is er gehamerd geweest.

Verder ga ik dit topic laten rusten. Ik had mature reacties verwacht, maar wat kan ik verwachten van iemand die veilig achter een schermpje een mening geeft? Reden te meer waarom ik elke vorm van sociale media mijdt.

Iedereen het beste en een fijne avond gewenst.

Franciscus
Berichten: 38771

#17 , 26 mei 2024 18:48

ALS u vind dat die man aansprakelijk is voor de schade dan moet u die maar via uw verzekering aansprakelijk stellen.
Dan zal u de bewijzen moeten leveren wat er gebeurd is.
In mijn loopbaan heb ik meerdere zaken meegemaakt waar door hulpverleners particulieren en professionele schade werd toegebracht aan materiële zaken.
Gekend voorbeeld in de rechtspraak is het schoorsteenarrest waar de BW om een heel waardevol gebouw te redden het gebouw er naast vernield om een overslaande brand te vermijden.
Concrete case waar brandweer politie en takeldienst een tiental auto's gewoon vernield hebben om de ladders te laten zetten voor een brand. Noch de officier van de BW noch de officier van politie die de bevelen hebben gegeven ( bestuurlijk is dat de verantwoordelijkheid van de politie) hebben daar geen moment aan gedacht niets te doen.
Die zaak heeft zo'n jaar of 5 geduurd en de klagers hebben alle kosten mogen betalen tot de vernielde bloemen perken toe.

Dit zijn zware feiten maar evengoed bij kleinere feiten ... overstroming in een app. gebouw door defecte leiding in een app. en niemand aanwezig op bevel politie deur ingebeukt.
Of bij een ongeval op straat het hardhandig verwijderen van voorwerpen waarbij geen rekening wordt gehouden met het veroorzaken van schade aan die voorwerpen .

Als een fiets van de openbare weg moet verwijderd worden om erger te voorkomen kan men die persoon moeilijk aansprakelijk stellen...maar men mag dat uiteraard wel proberen.
Een gewond persoon dient dus best zo snel mogelijk via de bevoegde diensten geholpen te worden.
En ja ik heb jonge fietsers bij een eenvoudige val weten overlijden. Dus bij mij bleven die liggen tot de MUG ter plaatse was .
Trouwens de schade moet tegensprekelijk door ale partijen kunnen beoordeeld worden. En dus best door een deskundige aangesteld door de rechtbank. Op voorhand te betalen door de dagende partij.


Maar zoals reeds geschreven niets belet u aangifte te doen van het ongeval ( is nog altijd met gewonden ) tussen uw kind en een derde ( weg - put -??? ).

En als er met uw ex geen overeenkomst is over de fiets en wie wat heeft betaald ( dus niet gezamenlijk) dan is het niet de taak van uw ex u hierin te helpen. Ik zie niet in hoe dit juridisch kan geëist worden.
Het is aan u om daaruit uw conclusies te trekken.

Reclame

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”