Afdekken terras

Sarah11222001
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Afdekken terras

#1 , 24 mei 2024 18:30

Hey;

Ik heb een kleine vraag en wil een betrek zeker zijn in hoeverre ik iets kan doen of me er moet bij neerleggen. Dus ik woon ondertussen al 3jaar in een appartement, op 2de verdieping. Ik heb sinds 2 jaar op de voorkant van ons terras ( de straatkant) een zwart doek gehangen. De zon schijnt daar 6h per dag en zo kan ik op mijn gemak zonnen. Ik ben 22 jaar en het is logisch dat je niet graag hebt dat mensen je hele dag zien zitten buiten in bikini/ short etc.

Sinds kort hebben we een syndicus, en blijkt dat er eigenaars geklaagd hebben over het doek dat er zou hangen. Ze hebben gestuurd dat ik het moest weg doen en dit zelf niet mocht. Onze huisbaas wist er van, keurde het goed maar durft nu haar mond niet opendoen tegen de andere.

In ons contract staat NIETS ervan in, dat we ons terras niet mogen bedekken + na 2JAAR komen ze opeens klagen wat ook niet juist is + als huurder lees je nooit een akte van het gebouw, ook nooit gehad, nooit klachten gehad tot nu. In hoeverre kan ik dit toch doen met dat er niets vermeld stond in contract? ( pls help )

Sirkii
Berichten: 5466

#2 , 24 mei 2024 18:54

Het is gebruikelijk dat er verwacht wordt om de voorgevel clean te houden.

Als compromis: koop een uitrolbaar windscherm en plaats het zonder vragen. Enkel uitgerold als je op je terras bent. Kost niet veel. Googel maar eens.

Sarah11222001
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 mei 2024 19:30

Ja inderdaad dachten we ook aan, want daar kunnen ze eigenlijk niet echt iets op zeggen als het maar 2h per dag is.

Dankjwel zeker nog eens voor de tip!

Reclame

Franciscus
Berichten: 38771

#4 , 24 mei 2024 19:33

Kan perfect niet mogen want zoals reeds geschreven ...
In de basisakte en of het RIO kan staan dat er niets aan de balustrade mag gehangen worden .
Ook al is de balustrade dikwijls privatief maar dan nog zal de VME daar haar zegje kunnen over doen. VB wanneer de balustrades / terrassen moeten aangepast worden wegens betonrot en dan ineens voorzien wordt in het aanpakken van afvoeren en oude balustrades aangepakt worden wegens ouderdom en dan ineens van 1.2 m hoogte naar 1.3 m hoogte moeten wegens gewijzigde wetgeving.
Als de AV van de VME dat heeft goedgekeurd en er geen beroep werd aangetekend zal dat ook zo op kosten van de eigenaar of het werkkapitaal worden uitgevoerd.

Tenzij het doorlopende terrassen zijn en zo naar de noodtrap leiden ... dan mag er meestal ook niets geplaatst worden dat vaststaat en zo de doorgang kan verhinderen.

lukasi
Berichten: 1185

#5 , 25 mei 2024 09:55

Koop een grote paraplu

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”