Betwisting factuur - ben ik in mijn recht?

anoniempje123_
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Betwisting factuur - ben ik in mijn recht?

#1 , 23 mei 2024 18:15

Hallo,

Ik ben vorig jaar verhuisd en heb hiervoor door de stad tijdelijke verbodsborden om te parkeren laten plaatsen voor de nieuwe woning. Echter op de dag van de verhuis bleek het voetpad voor de woning opengebroken te zijn waardoor niet voor de woning maar 10 meter verder geplaatst zijn. Dit terwijl er speciek de vraag gesteld is de borden over een lengte van 5 meter voor de woning te plaatsen. De stad heeft me nadien een factuur gestuurd voor geleverde diensten. Hierop heb ik per mail later laten weten dat ik niet akkoord was gezien de gevraagde diensten mijn inziens nooit geleverd zijn. Op deze mail is nooit reactie gekomen. Vandaag ontvang ik per post een ingebrekestelling. Ben ik hier in mijn recht of betaal ik toch best snel de factuur?

Alvast bedankt voor jullie juridisch inzicht!

LeenW
Berichten: 12968

#2 , 23 mei 2024 18:59

Ik volg niet helemaal, die borden moeten toch enkele dagen op voorhand geplaatst worden? En wat heeft het voetpad met de parkeerplaatsen te maken?

Franciscus
Berichten: 38771

#3 , 23 mei 2024 22:20

Hebt u dat voor de dag van de verhuis gemekt of op de dag van de verhuis dat de borden niet stonden zoals gevraagd?
Waar is uw bewijs?
Los van het feit wat is 10 meter?
Of wie heeft de platen daar gezet cq verplaatst?
In Antwerpen zijn die borden tegenwoordig (die door stad geplaatst worden tenminste) met elektronische plaatsbepaling.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9871
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 24 mei 2024 18:39

Ik volg niet helemaal, die borden moeten toch enkele dagen op voorhand geplaatst worden? En wat heeft het voetpad met de parkeerplaatsen te maken?
Best mogelijk niets

Maar als een aangevraagd parkeerverbod 10m verderop gezet wordt, is dat tamelijk nutteloos als je verhuizers aan je deur staan met een ladderlift of dergelijke

In die optiek is de vraag van vraagsteller wel te begrijpen:
De door hem gevraagde dienst is immers nooit geleverd
Of die bordjes 10m of 10 km verderop staan, ze zijn even nutteloos voor de aanvrager


Is de factuur ooit effectief geprotesteerd ?
Email ... is maar zo-zo, eigenlijk zoals de parkeerbordjes nooit zeker dat het (juist) afgeleverd is, of zelfs maar verzonden werd


Ofwel betaal je
Ofwel zal je het formeler moeten aanpakken, en factuur en ingebrekestelling aangetekend moeten betwisten, best met foto's dat de bordjes niet voor je deur stonden

Je kan dat ook bijkomend per e-mail versturen, verwijs dan in het éne naar het andere, en je kan dan bvb ook de bevoegde schepen in CC zetten
Verkiezingen komen er aan ....

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”