Gerechtelijke veiling

Pogex
Topic Starter
Berichten: 28
Juridisch actief: Nee

Gerechtelijke veiling

#1 , 14 mei 2024 12:02

Beste

Door omstandigheden heb ik een lange tijd niet kunnen werken (ik was zelfstandige) en daardoor had ik wat schulden opgebouwd.
Echter kwam er eindelijk licht aan het einde van de tunnel: Ik heb deze week een nieuwe vaste en goedbetaalde job waarvan ik ook een bedrijfswagen krijg.

In mijn bezit had ik nog een auto die op de tweedehands markt ongeveer €15.000 waard is. Het plan was om deze te verkopen zodra ik mijn bedrijfswagen had zodat ik met dat geld mijn schulden kon afbetalen en zelfs wat spaargeld over had.

De gerechtsdeurwaarder was mij wel voor. Ik kreeg een brief in de bus met het bericht dat mijn auto opgetakeld was en op een gerechtelijke veilig verkocht zou worden. Op zich is dit geen probleem, aangezien ik deze sowieso zou verkopen.

Mijn enigste zorg is: Als ik nu een weekje of twee langer had, kon ik deze met veel zekerheid voor €15.000 verkopen. De zorg die ik nu heb is dat de prijs die bepaald wordt op de veilig volgens mij heel onzeker is. Wat als deze voor slechts €5000 geveild wordt? Dan kan ik mijn verschillende schuldeisers niet terugbetalen en heb ik zie ik geen uitweg.

Wat is het advies?

Mvg

Pogex
Topic Starter
Berichten: 28
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 mei 2024 12:15

PS. Ik zie net in mijn post dat deze deurwaarder niet komt voor een een grote schuld. Maar voor een bedrag vergeten te betalen aan de stad van €300. Het is toch totaal niet proportioneel om een auto van €15.000 mee te nemen voor een onbetaald bedrag aan de stad van €300?

Is het mogelijk om deze €300 + de €200 kost van het slepen te betalen, en deze auto terug in mijn bezit te krijgen?

Franciscus
Berichten: 38739

#3 , 23 mei 2024 12:53

Tja waarom hebt u die rekening dan niet betaald na alle aanmaningen - AS en gerechtsbrief en nadat uw goederen waren opgeschreven??
U kan altijd iemand mee laten bieden op die auto of op uw bezittingen .. gebeurd bij mij weten dikwijls.

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”