Toen mijn moeder onder mijn bewindvoering stond heb ik gedurende 8 maanden haar rekeningen betaald (rusthuis, onroerende
voorheffing, rekeningen van haar appartement) in de veronderstelling dat ik zou terug betaald worden. De vrederechter neemt
mijn rekeninguittreksels niet aan!! en stelt een advocaat aan als bewindvoerder. Deze mag het opnieuw indienen. Ik bezorg
de bewindoverder mijn rekeninguittreksels en de bewijzen van de tegenpartij (op aanraden van de bank, die dacht dat de vrederechter
mij wou straffen omdat ik de procedure niet gevolgd had. Had met elke rekening naar de bank moeten gaan. Is niet eens bij mij opgekomen
in dit digitaal tijdperk). Dus alles is gestaafd. Ruim een jaar later, na mails (waarop geen reactie komt), telefoontjes "we zijn ermee
bezig" heeft de bewindvoerder eindelijk opnieuw een aanvraag tot terugbetaling ingediend. De vrederechter weigert deze wegens onvoldoende
bewijs: de bewindvoerder heeft mijn bewijzen er gewoon niet bijgevoegd!. Nu gaan ze het nog eens doen met mijn bewijzer erbij. Wanneer?
Ik heb er het raden naar, over een jaar? I
Inmiddels is mijn oudste broer overleden en moet deze bewindvoerder ook het deel efbelasting van mijn moeder regelen/indienen bij de vrederechter.
Na 4 mails van de notaris heeft ze nog steeds niet gereageerd (want dat doet ze niet). Ik zie het dus gebeuren dat de erfbelasting te laat wordt
ingediend en mijn moeder een boete krijgt.
Wat kan ik doen tegen een waardeloze bewindvoerder? Deze bewindvoerder is ons opgedrongen door het vredegerecht en kan ons
nog op allerlei manieren dwarsbomen.