Ik heb een geschil met de Waalse overheid.
Ik heb voor mijn bedrijf (in Vlaanderen) een auto gekocht, maar deze is met een verkeerd CO2 gehalte op mijn persoonlijke naam en adres gezet (Wallonië). De auto was een occasion, kwam uit Duitsland, en dus moest de mise-en-circulation tax betaald worden. Nog voordat de auto de nummerplaat erop had heb ik de DIV en de verzekering op de hoogte gebracht dat er een fout was gemaakt. Na 2,5 week is de auto opnieuw getest-voor-verkoop en op naam van de Vlaamse firma gezet. De Vlaamse belastingen zijn inmiddels netjes betaald. De Walen willen echter nog steeds ruim 2000 euro voor de mise-en-circulation tax. Er is werkelijk geen enkele mogelijkheid om met de Waalse overheid (Finances) in gesprek te komen. Ik kan schijnbaar enkel beroep aantekenen via de rechter, maar iemand die voor een ander departement werkt zegt dat ik die belastingen 100% moet betalen. Wat kan ik doen?
Saillant detail, ik ben er zeker van dat de verzekeringsmaatschappij, die mijn adviseerde aan de telefoon over het invullen van het roze formulier, in de opname van het gesprek heeft geknipt. Ik heb dit gesprek opgevraagd, en het is heel goed te horen dat er in geknipt is. Ik kan natuurlijk niets bewijzen (ik heb het niet zelf opgenomen) dat ik duidelijk heb aangegeven dat de auto van het bedrijf was en dat de verzekering op mijn naam moest als hoofdbestuurder.
Dit alles heeft me enorm veel zorgen gegeven, want het gaat om een gigantisch bedrag dat ik persoonlijk moet betalen.
Wat kan ik nog meer doen? Het kan toch niet zo zijn dat een foutje tot zo ontzettend veel extra belasting kan leiden? Ik vind het uitermate onredelijk.