Een ingewikkelde situatie, mijn man net geen 5 jaar in dienst krijgt zijn ontslag wegens stopzetting van de zaak.
Als enige bediende, de arbeiders staan voorlopig op technische werkloosheid.
Op een dag hoeft mijn man niet meer te komen, zijn brief zou worden opgestuurd.
Enkele weken later een aangetekende brief waarin staat dat de overeenkomst zal worden opgezegd met ingang vanaf 16/06/2014 met een opzegperiode van 3 maanden. (zogezegd nog te presteren, maar het bedrijf is dicht, dus hij mag gewoon thuis blijven). De brief is niet ondertekend.
Nu komen de vragen... volgens onze berekeningen moet dit 5 maanden en 4 weken zijn, de baas gaat de 3 maanden opzeg gewoon per maand betalen. Kan dit? Wat met vakantiegeld, 13de maand, Ecocheques, opzegvergoeding etc...
Bijkomend is wel dat de baas voor een andere firma begint te werken en mijn man heeft meegenomen naar deze andere firma waar hij 18/8 aan de slag gaat. De oude baas zal dus nu zijn nieuwe baas worden, en daardoor is het allemaal nogal delicaat.
Nu willen we toch wel dat alles correct verloopt daarom zouden we toch willen weten wat onze rechten en plichten zijn?
Waar heeft hij recht op of geen recht op?
Eventueel willen we de 5 maanden en 4 weken wel laten vallen vermits hij er ook voor zorgde dat hij ergens anders aan de slag kan maar hoe gaat de rest dan in zijn werk? Moet hij dan geen officiele C4 ontvangen met de daarbij behorende uitkeringen (vakantiegeld, 13de maand, etc...).
Hopelijk weet er iemand meer hierover, de syndicaat doet ook niet al te veel heb ik de indruk...