Verdere hulp gevraagd

ongelukbelaagd
Topic Starter
Berichten: 522

Verdere hulp gevraagd

#1 , 09 jun 2015 11:59

Mijn zoon heeft een bizar ongeluk gehad.
Ze zaten met 5 mannen in 1 auto. Hij en 2 anderen waren nuchter en de andere 2 dronken.
Hij bracht iedereen naar huis.

Hij weet niet hoe het ongeval gebeurd is. Eerst zei hij dat hij probeerde te remmen maar dat niet lukte. Dan zei hij dat hij het eigenlijk niet meer weet omdat alles hem zwart voor de ogen werd. Dan vertelde hij dat zijn 2 nuchtere vrienden zeiden dat de 2 dronken kerels hem lastig vielen, opjutten.
Dan vertelde hij dat hij 2 slagen tegen de wagen gevoeld had. Aan de bestuurderskant ziet men dat hij een paaltje geraakt heeft. En hij is op de oprit van een huis achterop een geparkeerde auto gereden. Dat huis stond aan een rotonde.
Zijn 2 nuchtere vrienden weten het ook niet. De ene heeft zijn arm voor zijn gezicht gedaan maar weet niet meer waarom…
Blijkbaar was iedereen ongedeerd buiten wat schrammen.
Gezien de staat van de auto’s na het ongeval ben ik geneigd de mannen te geloven. Ze waren allemaal na een werkdag een hele nacht gaan staoppen en moe. Ze zijn allemaal aangedaan thuis en hebben er met mekaar nog niet over kunnen praten. Het enige wat ze allen zeggen is dat ze het niet weten. Van die 2 dronken mannen weten we niets. Misschien hebben die wel iets gezien en diezelfde nacht/ochtend nog een bruikbare verklaring kunnen afleggen.

Na het ongeval is hij hulp gaan halen. Zijn gsm was plat en hij is terug naar de dancing gelopen om zijn vrienden om hulp te vragen.
Hij kon niet meer helder denken want anders had hij zijn aanwezige vrienden gevraagd om de hulpdiensten te bellen.
De 2 nuchtere mannen zijn bij het ongeval gebleven. De 2 dronken mannen zijn gaan lopen maar door de politie opgepakt.
Toen mijn zoon met hulp terug kwam naar het ongeval, was alles opgekuist. Ook de politie was weg.

De volgende dag is hij naar de politie gegaan maar die zeiden dat hij na het weekend moest terugkomen.
Ondertussen is er nog geen verklaring afgenomen. Zijn verzekeringspapieren zaten in zijn auto en hij wist tot gisteren niet waar die naartoe was.
Gisteren had hij contact met de verzekering die de politie gebeld heeft en vandaag moet hij zijn verklaring bij de verzekering gaan binnenbrengen.

Maar…vandaag vertelde hij me dat er stukken van een bumper van een Mercedes gevonden zijn in zijn bumper. En hij is op een Peugeot gereden.
Er is echter geen mercedes gevonden op de plaats van het ongeval.
Dus ik denk nu dat er een mercedes dit ongeval veroorzaakt heeft en vluchtmisdrijf heeft gepleegd.

Hij heeft de afgelopen 6 jaren 3 ongelukken gehad. Deze heeft hem wel serieus geraakt. Hij durft nu zelfs niet meer in een auto te zitten als passagier. Hij heeft een andere fb-account gemaakt omdat vele van zijn vrienden autofreaks zijn en hij het niet meer aankan. En deze keer heeft hij ook nog niets gepost van het ongeval.
Klein detail - sterfgeval deze week in de familie de dag voor het ongeval. Dus emotioneel...

Ik ben blij dat er geen gewonden zijn. Ik wil alleen mijn zoon zo veel mogelijk helpen, wat moeilijk is omdat ik in het buitenland zit.
Kunnen jullie me zeggen wat er het beste nog allemaal gedaan kan worden? Dank u.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Meeboo
Berichten: 1488

#2 , 09 jun 2015 12:43

kan ook zijn dat hij eerder een Mercedes heeft geraakt en dat deze klacht later nog zal volgen

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#3 , 09 jun 2015 12:48

U zoon heeft ook vluchtmisdrijf gepleegd, iemand die in een ongeval betrokken is als bestuurder moet op de plaats blijven.
De uitleg gsm was plat zal niet tellen, ze zijn met 5 en hoeveel in de andere wagen en dan gaan lopen om hulp te vragen is een uitvlucht om iets te verbergen, en pas de dag nadien naar politie gaan!!!!
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

ongelukbelaagd
Topic Starter
Berichten: 522

#4 , 09 jun 2015 15:05

@meeboo, dat hebben we besproken. Maar hij heeft buiten het moment van het ongeval, geen andere ongevallen gehad. Dat weet hij zeker. Dus zou die Mercedes op de plaats van het ongeluk moeten geweest zijn. En die was er niet. Vreemd toch...?

@sloeberken, helemaal gelijk. Iets verbergen misschien maar kan ook shock zijn. Het was een serieuze slag. Hij heeft me toen hij wakker geworden is gebeld en ik heb hem gezegd onmiddellijk naar de politie te gaan. Maar ze hebben geen verklaring afgenomen en ook geen bloed afgenomen ofzo. Zouden ze dat niet gedaan hebben als ze dachten dat hij geïntoxiceerd was? En hij is nog altijd niet in orde.
In de andere wagen niemand. En in de verdwenen auto : geen idee.

Dus...dank u voor verder advies.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#5 , 09 jun 2015 15:30

Denk dat geen enkele politierechter geloof gaat echten aan die versies van u zoon, hulp halen en terug komen als alles opgeruimd is en politie weg is, als hij al terug gegaan is. U verschuilen achter ik was in shock na 3 ongevallen op 6 jaar tijd. Denk dat de politie de nodige vaststellingen en getuigenverhoren zal hebben. Een groot geluk dat er geen gekwetsten zijn, en dat hij zijn les zal geleerd hebben.
Als er een andere wagen bij betrokken geweest is zal de politie dit wel uitvissen. Denk dat het een kostelijk nachtje zal worden.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Inazuma
Berichten: 9807
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 09 jun 2015 17:49

Ganse verhaal hangt met haken en ogen aan elkaar.

Over het ongeval - en de bijkomende Mercedes.

Over het hulp halen - ronduit lachwekkend eigenlijk.

Over het contacteren van de politie - doorsturen zonder testen intoxicatie, zonder verklaring, bij poging tot afleggen verklaring ivm ongeval met vluchtmisdrijf waar de politie al achter 2 zatte drinkebroers aangegaan is ?
Stevige beroepsflater in dat geval ... àls het zo gebeurd is.

Zodanig aangeslagen door een sterfgeval dat men meteen nachtje door gaat feesten ?
Op z'n Iers misschien ? Kan natuurlijk ...

Met elkaar er nog niet over kunnen praten ?
In 2015 ?
Right ...


Politie en politierechter gaan iets minder goedgelovig zijn ...

Meeboo
Berichten: 1488

#7 , 10 jun 2015 09:41

Met alle respect maar ik vrees ook dat uw zoon maar een verhaaltje opsteekt.

Als uw zoon terugkomt na het ongeval en alles is opgekuist dan stap je toch naar de politie?

De rechter zal, vrees ik, ook niet in dit verhaal meegaan.

veroordeling voor vluchtmisdrijf is het gevolg en alle bijkomende kosten + kosten tegenpartij

WP002
Berichten: 1480

#8 , 10 jun 2015 11:35

Het is wel héél toevallig dat uw zoon op deze manier niet heeft moeten blazen... toen ik deze post zag en de bewering dat het uw zoon zwart voor de ogen werd, lijken me maar twee opties over te blijven: (1) hij was ook dronken, of (2) hij is ontvoerd door aliens. Hoe dan ook, dit relaas lijkt me te veel gekleurd te zijn.

ongelukbelaagd
Topic Starter
Berichten: 522

#9 , 16 jul 2015 15:02

Ik heb deze post een maand laten liggen om te bekomen van alle veranderingen die in mijn leven gebeurd zijn, te kunnen verwerken.
Ik wil jullie niet bedanken voor het delen van jullie neerdunkende meningen en harteloosheid. Een maand geleden kon ik deze reacties missen.

Inazuma "Zodanig aangeslagen door een sterfgeval dat men meteen nachtje door gaat feesten ?
Op z'n Iers misschien ? Kan natuurlijk ..."
Ik vind deze reactie er écht over! U bent echt in mijn achting gedaald. Als u het dan al gelezen had, had ik liever een gecondoleerd gehad dan een duw dieper in de afgrond, want zo voelde het op dat moment. Dank u voor uw medeleven. Hopelijk heeft u meer voorspoed in uw leven dan dat mijn zoon en ik al gehad hebben.
Het is mijn zus die uit het leven gestapt was. En ja, wij rouwen door "door te gaan". Ik ben de maandag na haar overlijden naar het buitenland vertrokken voor mijn werk, alhoewel ze op mijn werk er alle begrip voor hadden als ik dit niet liet doorgaan. Ik heb wel geregeld dat de begrafenis op vrijdag was zodat ik maar 1 dag vroeger moest terugkomen. En... zaterdagavond zijn mijn partner en ik op reis vertrokken. En denk niet dat ik geen moment aan mijn zus gedacht heb. Telkens ik in de spiegel zie, zie ik haar.
Wat mijn zoon betreft, die had eindexamens. En ondanks het sterfgeval, waar hij zelf ook onder leed, heeft hij zijn eindexamens gedaan, helemaal alleen terwijl wij op reis waren. En geslaagd!
Wat dat nachtje doorgaan betreft, dat was afleiding, niet meer, niet minder. En zijn tante was ook in zijn gedachten, zeker weten!
Wat een harteloze reactie van u!

Een verdere update:
mijn zoon is vorige week eindelijk verhoord geweest. Blijkbaar stond het niet op hun prioriteitenlijst.
In ieder geval was die agent voor mijn zoon blijkbaar meer ondersteunend dan sommigen hier op het forum.

Jullie oordelen ipv helpen. Is dit een forum van rechters ipv juridische hulp?
Weet dat sommigen hier, misschien niet jullie zelf, 15 jaar geleden onze situatie ook eens uitzichtlozer gemaakt hebben.
Ex valselijk beschuldigd van poging tot moord op het werk, zoon die toen met iets kritiek in het ziekenhuis lag, ex die werk verloor door die aanklacht.
Ex die geen werk kon vinden omdat politie na 5 jaar een blanco strafblad, plots eentje met een veroordeling van 10 jaar ervoor gaf. Per vergissing 5 jaar lang een blanco gegeven waardoor wij dachten dat het automatisch van zijn strafblad was gegaan. Eerst commissaris die me uitmaakte voor leugenaar maar na het bewijs zijn excuses aangeboden heeft. Maar toch niets kon doen en wij dus eerherstel moesten vragen. Maar zolang geen werk voor ex. Gelukkig was eerherstel vlug in orde en had hij daarna vlug terug werk. Zoon ondertussen na 6 weken genezen en dan het proces... vrijgesproken. Spijtig genoeg gaat dit te lang in het verleden terug en kan ik de post niet meer terugvinden in mijn history.
Hoe hebben jullie me toen ontmoedigd : 'tja, hij heeft al een veroordeling", "tja, poging tot moord, dan heeft hij toch iets gedaan anders werd er niet verder mee gagaan", "wij geloven dat verhaal van dat strafblad niet", "dit verhaal is ongeloofwaardig"... en blablabla... Stop toch eens met jullie oordelen! Mensen in nood hebben hulp nodig. En als jullie nu eens rechtvaardige rechters waren of King Salomon, maar nee, niets van dat.
Een mens zou erdoor uit het leven stappen...

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#10 , 18 jul 2015 21:34

Ongelukbelaagd zou het niet meer liggen aan u verhalen, die sterker zijn dan politie series op TV.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#11 , 18 jul 2015 23:06

Blijkbaar verkeerde uw zoon in een psychose - veroorzaakt door een traumatisch overlijden of door psychotrope stoffen die de twee dronken mannen in zijn drank hebben gedaan - toen hij het ongeval veroorzaakte.

Hij kan ook een irreële verklaring van het reële gebeuren geformuleerd hebben waardoor een verkeerde projectie van de realiteit heeft plaatsgevonden.

Meest waarschijnlijk is evenwel dat uw zoon ten prooi gevallen is aan een sofisme.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

ongelukbelaagd
Topic Starter
Berichten: 522

#12 , 23 jul 2015 16:57

Gezien de mindere kwaliteit van de antwoorden, geef ik forumbeheerder het advies deze draad te verwijderen.
De niet aflatende raad van de anderen om mijn zoon als leugenaar te aanzien, om alle beschrijvingen in 1 woord te omvatten, sla ik volledig in de wind. Op juridisch vlak helpen deze mijn zoon geen millimeter vooruit.
Nu men ook nog van mening is dat ik divageer, dat mijn verhalen sterker zijn dan een politieserie, kan ik mijn tijd beter wijden aan het schrijven van een boek.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#13 , 23 jul 2015 17:49

Welke nuchtere denkende mens kan meegaan in het verhaal, laat staat advies geven.
Veroorzaakt een ongeval, er lopen er 2 weg, alle gsm's waren plat, u zoon gaat hulp halen, en komt terug als alles weg is, dit zal dan 2 a 3 uur later geweest zijn.
Gaat naar de politie maar die sturen hem wandelen, geen enkel positief element in gans het verhaal.
Hij weet niet waar zijn auto of papieren zijn, nochtans zijn er twee daar gebleven.
Dan enkele dagen later zou er een andere wagen bij betrokken zijn, als u zoon in dergelijke toestand was had hij nooit een wagen mogen besturen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

ongelukbelaagd
Topic Starter
Berichten: 522

#14 , 24 jul 2015 09:30

Sloeberken,
U hebt misschien kennis van het juridische maar van het medische niet.
Het is niet ongewoon na een ongeval dat mensen een black out hebben. Ikzelf ben hulpverlener en zie regelmatig slachtoffers die niet weten wat er gebeurd is.
En tja, dan kun je pas achter de feiten komen door onderzoek en navraag bij getuigen.
Ik ben nuchter denkend genoeg, ook als het om mijn zoon gaat, om te weten wat kan of niet.

Aangezien er een 2de wagen bij betrokken is en die auto verdwenen is, is het heel aannemelijk dat hij het ongeval niet veroorzaakt heeft.
Niet alle gsm's waren plat, alleen de zijne. Maar hij wou zijn vriend bellen en niemand had zijn nummer. Daarom is hij teruggelopen, wat een hele afstand was, naar een gezamenlijke vriendin die de nummer van die vriend wel had. Daarna is zijn vriend hem komen oppikken en zijn ze terug naar de plaats van het ongeval gereden.
Toen hij terug was, waren die 2 andere vrienden ook weg...
Tja, pas toen ze de auto gaan halen zijn op het depot hebben ze ontdekt dat er stukken van een mercedes in zijn bumper vastzitten.

Welke toestand bedoelt u? De toestand dat hij na het ongeval een black out had? Dat wist hij niet op voorhand.
De toestand voor het ongeluk? Hij was wel moe maar had geen middelen of alcohol gebruikt.

Ik heb ooit (25 jaar geleden) een vriend gehad waar ik 's avonds mee op stap ben geweest, die met een andere vriend naar een vakantieverblijf reed om te overnachten. Die zijn met het brommertje achterop een auto gereden. Ze hebben de weg naar het vakantieverblijf verder gezet. Mijn vriend heeft een hele nacht in shock op het bed gezeten. 's Morgens is hij naar huis gereden en heeft zelfmoord gepleegd.

En nu ga ik niet meer reageren in dit topic. It's just a waste of time.
Als we willen biechten voor onze zonden, gaan we wel naar de kerk.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#15 , 24 jul 2015 11:41

Als ik het verhaal zo lees, heb ik vragen bij volgende twee elementen:
1. Van de drie nuchtere personen in de wagen is er geen enkele die zich iets herinnerd? Ze waren nochtans niet echt gewond na het ongeval. Ik heb zelf een ongeval meegemaakt waar ik als passagier aan het slapen was op het moment dat het gebeurde, maar geloof me, vanaf het eerste moment dat het mis ging, ben ik wakker geschoten en ik kan nog in detail vertellen wat er gebeurde vanaf dat moment. De enige verklaring hier zou zijn dat de passagiers allemaal sliepen, en de chauffeur ook in slaap gevallen is. Als op dat moment een Mercedes de wagen van de baan rijdt en er vandoor gaat, kan ik aannemen dat op dat moment de chauffeur en inzittenden ook wakker schieten en enkel merken dat ze serieus van de baan aan het gaan zijn en niet weten wat er daarvoor juist gebeurd is.

2. Als je hulp gaat halen, wil je toch zo snel mogelijk terug bij de wagen zijn? Als alles reeds opgeruimd is als je terugkomt, betekend dit dat de politie ondertussen de nodige vaststellingen gedaan heeft, de takelfirma gebeld heeft, dat deze firma langsgekomen is om de wagen te takelen, de baan op te ruimen, etc... Er is dan toch al snel een uur voorbij, zou ik zo denken.

Anyway, ik zou toch graag vernemen hoe dit verhaal afloopt, om eerlijk te zijn. Is de politie een onderzoek gestart naar die Mercedes? Wat zegt de verzekering? Wordt uw zoon voor iets vervolgd of niet?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Verkeersongevallen”