Onterecht aangeklaagd voor agressie

giserke
Berichten: 2434

Re: Onterecht aangeklaagd voor agressie

#31 , 26 feb 2016 00:58

Wat TS naar het hoofd van de postbeambte geslingerd heeft weet ik niet we waren er niet bij.
Zou TS ook Jambon kennen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
DavidP585
Berichten: 110

#32 , 26 feb 2016 08:03

@giserke: dit is geen "ik ken jan jambon" dat was een persoon die een onterechte uitzondering wilde en geen begrip had voor de taak van de politiemensen.

Hier wordt iemand door een commercieel bedrijf met monopolie 3 keer teruggestuurd terwijl men evengoed de eerste keer had kunnen zeggen dat de volmacht getekend diende te zijn, de statuten en benoeming in Belgisch Staatsblad, ... Voorgelegd.

Dat zou een commerciele klantvriendelijke manier van werken zijn, zoiets mag gemeld worden aan de klanten/klachtendienst.

JAN_1964
Topic Starter
Berichten: 48

#33 , 26 feb 2016 09:03

@giserke ik hoop van harte dat je ooit eens een gelijkaardige situatie mag meemaken zoals ik, ik geef toe dat ik kalm had moeten blijven en daar verkeerd was door boos te worden, maar waar ik niet aan toe geef is het gedrag van de postbediendes die beneden alle peil was
Voor mij mag de moderator dit item op slot zetten, ik ga volgende week mijn verhaal doen bij de politie en ze mogen ermee doen wat ze willen.
De postbediendes zouden moeten beschaamd zijn om de politie hier mee op te zadelen, denk dat de politie wel andere dingen te doen heeft dan een banale woordwisseling over een aangetekend schrijven en postbediendes die iemand de les willen spellen en hierbij hun ambt misbruiken.

Reclame

Milo72
Berichten: 1016

#34 , 26 feb 2016 14:05

We gaan es een en ander veronderstellen ...
de postbediende sprak mij aan op een zodanige arrogante toon
Ik ken iemand die in een postpunt werkt, en die vertelde dat ze dagelijks verschillende mensen voor zich krijgen met allerhande excuses om aangetekende zendingen toch mee te krijgen ... "allee, ge kent mij toch", "op mijn paspoort staat hetzelfde adres" enzovoort. Feit is dat als zij een aangetekende zending meegeven zonder dat alle formaliteiten in orde zijn, zij zelf in de problemen kunnen raken. En dan is't logisch dat je wat kortaf bent als de 27ste die dag probeert de regels te omzeilen. Ik weet niet of dit het geval is, maar zou zomaar wel eens kunnen he ...
waardoor ik geïrriteerd raakte en met luide stem mijn ongenoegen uitte en boos naar buiten ben gegaan.
Zou het kunnen dat de postbediende door jouw "ongenoegen uiten" en boos naar buiten gaan de kans niet gekregen heeft om te zeggen dat je ook de statuten van de zaak nodig zou hebben ? Ik weet niet of dit het geval is, maar zou zomaar wel eens kunnen he ...
I
Langzaam bladerde de postbediende door de statuten en merkte op dat ze ook nu niet de zending kon overhandigen omdat in het handelsregister mijn naam niet vermeld stond.
Blijkbaar, als je naam niet in het handelsregister staat, kan de post een aangetekende zending op naam van 't bedrijf niet aan jou afgeven. En de postbeambte kon dat onmogelijk weten zonder de statuten in te kijken. Ik weet niet of dit het geval is, maar zou zomaar wel eens kunnen he ...

En dan blijft er maar 1 ding overeind: TS was nodeloos en buiten proportie agressief en bedreigend.
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

jef007
Berichten: 1689

#35 , 26 feb 2016 14:59

milo,, dat is er recht op!!

JAN_1964
Topic Starter
Berichten: 48

#36 , 26 feb 2016 15:11

We gaan es een en ander veronderstellen ...
Jullie mogen veronderstellen zoveel jullie willen maar de regels van B-post zijn niet meer van deze tijd en op maat gemaakt voor een ambetante ambtenaar die ze maar al te graag gebruikt en misbruikt.
Ik had mijn kalmte moeten bewaren, tot daar mijn fout.
Nu we leven in een democratie en respecteer ieders mening, was ik boos ja, was ik agressief nee, heb ik gedreigd nee, heb gezegd in klacht zou indienen ja.
Wees gerust ik heb mijn les geleerd, twee keer gaan ze mij dit niet meer lappen.

BrainTrain
Berichten: 496

#37 , 26 feb 2016 18:09

Aangezien TS mijn vraag niet wil beantwoorden, heb ik zo het vermoeden dat de aangetekende brief op naam staat van een rechtspersoon ( BVBA of NV...) Zodoende mag de postbediende die brief NIET meegeven met TS. DE postbediende heeft overschot van gelijk!
Hij had de statuten van de vennootschap bij én een volmacht van de vrouw. Als hij niet in de statuten vermeld stond, dan toch minstens zijn vrouw (vermoed ik).

JAN_1964
Topic Starter
Berichten: 48

#38 , 26 feb 2016 18:45

Aangezien TS mijn vraag niet wil beantwoorden, heb ik zo het vermoeden dat de aangetekende brief op naam staat van een rechtspersoon ( BVBA of NV...) Zodoende mag de postbediende die brief NIET meegeven met TS. DE postbediende heeft overschot van gelijk!
Hij had de statuten van de vennootschap bij én een volmacht van de vrouw. Als hij niet in de statuten vermeld stond, dan toch minstens zijn vrouw (vermoed ik).

Lees mijn eerste bericht voor je reageert

DavidP585
Berichten: 110

#39 , 26 feb 2016 19:34

We gaan es een en ander veronderstellen ...
...
Blijkbaar, als je naam niet in het handelsregister staat, kan de post een aangetekende zending op naam van 't bedrijf niet aan jou afgeven. En de postbeambte kon dat onmogelijk weten zonder de statuten in te kijken. Ik weet niet of dit het geval is, maar zou zomaar wel eens kunnen he.
jij veronderstelt dat de postbeambte dat niet kon weten? Ik denk het niet, alleen bij uitzondering staat zoiets in de statuten.

En een klantvriendelijke persoon had firect gezegd dat de statuten en de benoeming vertegenwoordigers meegebracht dienden te worden.

En neen, de vorige klanten hebben daar niets mee te maken, niet in een commerciele omgeving.

BrainTrain
Berichten: 496

#40 , 27 feb 2016 12:40

Aangezien TS mijn vraag niet wil beantwoorden, heb ik zo het vermoeden dat de aangetekende brief op naam staat van een rechtspersoon ( BVBA of NV...) Zodoende mag de postbediende die brief NIET meegeven met TS. DE postbediende heeft overschot van gelijk!
Hij had de statuten van de vennootschap bij én een volmacht van de vrouw. Als hij niet in de statuten vermeld stond, dan toch minstens zijn vrouw (vermoed ik).
Lees mijn eerste bericht voor je reageert
En wat heb ik dan verkeerd gelezen? Ik lees in uw eerste bericht : "ik had nu de statuten bij, beide identiteitskaarten + volmacht"

mava105
Berichten: 22316
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#41 , 27 feb 2016 16:18

Maar initieel was TS toch de oorzaak van dit zogezegde pesten, door niet de juiste documenten bij te hebben. Mogelijks staan die vermeld op de achterzijde van het briefje dat de postbode in uw bus stak, zoals daar ook al stond waar en hoe uw echtgenote de volmacht diende te geven.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”