Ik heb een tijd geleden isolatiewerken laten uitvoeren, en daarbij via het energiehuis dat in mijn regio aktief is,
de renteloze lening en de mijn verbouwingspremie aangevraagd.
Door personeelsverloop in het energiehuis, werd het dossier niet goed opgevolgd, en werd er niet geantwoord op de vraag van de overheid om meer informatie over de ventilatie omstandigheden bij de vervanging van de ramen.
Hierdoor werd er geen premie toegekend voor de ramen.
Toen ik deze situatie vernam, heb ik onmiddellijk aan de bevoegde diensten de nodige informatie overgemaakt,
maar omdat de aanvraag ingediend werd via het energiehuis, werd elke communicatie daarover afgewimpeld,
en werd ik doorverwezen naar het energiehuis.
op de site van de verbouwingspremies, kan ik ook de premie aanvraag niet zien, er staat dat ik geen lopende premie aanvraag heb.
Ik heb het energiehuis dan gevraagd om beroep aan te tekenen tegen de negatieve beslissing ivm het niet toekennen van de premie voor de ramen,
wat ze dan toch gedaan hebben, maar ik krijg ondertussen totaal geen informatie over het verloop van deze procedure, en de overheid wimpelt nog steeds mijn vragen daaromtrend af.
Het is frustrerend om machteloos te moeten toekijken, zonder enige mogelijkheid om zelf de zaak nog proberen recht te trekken, hoe, door slechte opvolging van derden, je een premie van enkele duizenden euro's, eaquivalent van enkele maandlonen, dreigt mis te lopen.
Is de Vlaamse overheid daarmee niet in overtreding met de GDPR regels, waarbij je als belanghebbende toch het recht hebt
om te weten wat er met je gegevens gebeurt ?
Kan ik alsnog van de overheid eisen om in kennis gesteld te worden van de status van mijn premie aanvraag, of eisen dat ik zelf mijn premiedossier mag opvolgen ipv het energiehuis ?
De technische voorwaarden voor het bekomen van de premie zijn vervuld, maar werden door het energiehuis niet doorgegeven,
als de overheid daar bijkomende vragen over stelde.
Kan ik, als de premie, wegens gebrek aan opvolging, niet toegekend wordt, een schadeclaim eisen van het energiehuis,
ten bedrage van de gemiste premie (6000 euro) en via welke rechtbank moet dat dan gaan, is dat via de vrederechter ?