duo raadsel

de reden
Topic Starter
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

duo raadsel

#1 , 16 sep 2012 09:36

een werkje met als onderwerp het duo , getal en cijfer . het onderscheid tussen deze 2 woorden levert 2 verschillende raadsels op

niks juridisch maar voor de puzzelaars is dit duo raadsel een leuke logica training vandaar ik het hier toch even post , blijkbaar 2x hetzelfde raadsel , maar nee hoor het ene is met getal en het andere met cijfer voor de rest is de tekst wel gelijk ,

veel succes ermee

ps. (in theorie ontbreekt het woord natuurlijke)
op het forum van mensa hebben ze opgemerkt dat voor één van de twee 2 oplossingen mogelijk zijn .

jurgen en alex komen bij een bezoek aan een dierentuin bij het olifantenverblijf ,geïnteresseerd als ze zijn informeren ze zich bij een verzorger naar de leeftijden van de 3 olifanten

ok zegt de verzorger , ik zal jullie wat meer info geven
het produkt van de 3 leeftijden is 900

waarna jurgen zegt ; dan weet ik nog niet hoe oud ze zijn
waarop alex zegt ; ik weet het ook nog niet

ok , zegt de verzorger ik geef aan jurgen een briefje met de som van de 3 leeftijden en aan alex geef ik een briefje met het getal van één van de leeftijden op voorwaarde dat jullie aan elkaar niet verklappen wat er op jullie briefje staat .

alex en jurgen gaan hiermee akkoord waarop de verzorger de briefjes overhandigd

waarop ;
de ene zegt ; ik weet het niet
de andere zegt ; ik weet het ook niet
de ene zegt ; dan weet ik het wel
dan weet ik het ook zegt de andere

hoe oud zijn de 3 olifanten en wat staat er bij wie op de briefjes ?

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++-

jurgen en alex komen bij een bezoek aan een dierentuin bij het olifantenverblijf ,geïnteresseerd als ze zijn informeren ze zich bij een verzorger naar de leeftijden van de 3 olifanten

ok zegt de verzorger , ik zal jullie wat meer info geven
het produkt van de 3 leeftijden is 900

waarna jurgen zegt ; dan weet ik nog niet hoe oud ze zijn
waarop alex zegt ; ik weet het ook nog niet

ok , zegt de verzorger ik geef aan jurgen een briefje met de som van de 3 leeftijden en aan alex geef ik een briefje met het cijfer van één van de leeftijden op voorwaarde dat jullie aan elkaar niet verklappen wat er op jullie briefje staat .

alex en jurgen gaan hiermee akkoord waarop de verzorger de briefjes overhandigd

waarop ;
de ene zegt ; ik weet het niet
de andere zegt ; ik weet het ook niet
de ene zegt ; dan weet ik het wel
dan weet ik het ook zegt de andere

hoe oud zijn de 3 olifanten en wat staat er bij wie op de briefjes ?
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 16 sep 2012 16:20

dit is hier een juridisch forum, geen fora waar iedereen z'n hobby moet tonen.

Reclame

Terug naar “Praat café”