bekijk dit!!!

sami0488804478
Topic Starter
Berichten: 1

bekijk dit!!!

#1 , 27 aug 2010 05:24

Hallo,

ik heb een b-attest gekregen van mijn school maar ik vond dit onterecht ik ben naar de directrice ggn ze zei jaa ik vind toch wel dat ik de klasseraad terug bijeen moet roepen want je hebt goeie punten.. maar tevergeefs. nu heb ik beroep gedaan en gaan ze maandag terug vergaderen maar met andere mensen ik heb 2 kleine jaartekortren een van 49.1 en één van 47procent. ik had 1ste rapport slecht punten en tweede maar ik heb een grote evolutie gedaan en heb geen enkele buis op beide examens heb ik nog kans om een A-attest te krijgen.

:?: :?: :?:

Creatief
Berichten: 2513

#2 , 27 aug 2010 08:56

Dat zal afhangen van de klassenraad en van de commissie. :D
Nog even geduld ... en je kent het verdict.

Nog even dit: meestal krijg je een B-attest omdat je 2 OV's hebt, maar de overige punten zullen waarschijnlijk ook aan de lage kant liggen.
Tijdens de klassenraad op het einde van het schooljaar hebben ze tesamen beslist je een B-attest te geven om je te beschermen tegen een C-attest voor het volgend schooljaar.

De klassenraad zal waarschijnlijk overwogen hebben dat je huidige optie te zwaar voor je was om er in verder te studeren. Een B-attest geven is op zich niet slecht. Voor jou natuurlijk wel: je verliest een deel van je vrienden. Je moet het B-attest toekomstgericht bekijken.

Tope
Berichten: 916

#3 , 27 aug 2010 10:52

Hallo,

ik heb een b-attest gekregen van mijn school maar ik vond dit onterecht ik ben naar de directrice ggn ze zei jaa ik vind toch wel dat ik de klasseraad terug bijeen moet roepen want je hebt goeie punten.. maar tevergeefs. nu heb ik beroep gedaan en gaan ze maandag terug vergaderen maar met andere mensen ik heb 2 kleine jaartekortren een van 49.1 en één van 47procent. ik had 1ste rapport slecht punten en tweede maar ik heb een grote evolutie gedaan en heb geen enkele buis op beide examens heb ik nog kans om een A-attest te krijgen.

:?: :?: :?:
http://www.ond.vlaanderen.be/infolijn/faq/bcattest/" onclick="window.open(this.href);return false;

Een beslissing van de klassenraad kan uiterlijk tot drie werkdagen na de bekendmaking van de uitslag betwist worden.
Ik vind het dan ook vreemd dat de klassenraad nu nog wordt bijeengeroepen om jouw resultaten opnieuw te bespreken.
Een beslissing van de klassenraad opnieuw bespreken gebeurt bovendien zeker niet met 'andere mensen' dan diegenen die je in juni een B-attest toekenden.
Je hebt in feite drie jaartekorten en misschien wel in hoofdvakken van die studierichting.
Je schrijft dat jouw resultaten positief geëvolueerd zijn, maar toch kan de klassenraad op basis van het totaal beeld oordelen dat je niet sterk genoeg staat om in dezelfde studierichting naar een volgend jaar over te gaan.
Met je B-attest kan je zonder het jaar over te doen naar een minder zware afdeling of je kan kiezen om het jaar in dezelfde afdeling over te doen.
Het zou mij evenwel zwaar verwonderen mocht diezelfde klassenraad jouw B-attest omzetten in een A-attest.

Reclame

Creatief
Berichten: 2513

#4 , 27 aug 2010 11:20

Tope, ik geloof daar ook helemaal niet in, dat de klasseraad nu zou afwijken van deze beslissing. Ik zou het eveneens vreemd vinden indien die beslissing herbekeken wordt a.s. maandag.

Tope
Berichten: 916

#5 , 27 aug 2010 13:23

Inderdaad, Creatief, ik denk dat Sami zijn wensen voor werkelijkheid neemt.
In ieder geval heb ik in mijn ruim 30-jarige loopbaan in het secundair onderwijs nog NOOIT dergelijke situatie meegemaakt.

Terug naar “Praat café”