ontwikkelingsachterstand

Snoowy
Topic Starter
Berichten: 67
Juridisch actief: Nee

ontwikkelingsachterstand

#1 , 21 jan 2010 21:23

Help !!!
Mijn kind van bijna 3 jaar heeft waarschijnlijk ontwikkelingsachterstand, staat op wachtlijst om hem te testen.
Kan het zijn dat dit invloed heeft op zijn zindelijk worden?
Ik doe mijn uiterste best om hem zindelijk te maken, maar het lukt mij niet.
Soms denk ik, dat hij gewoon koppig is , maar nu begin ik er eigenlijk anders over te denken.
Ze zeggen mij dat ik hem moet op zijn potje dwingen te zitten , hem eventueel tegenhouden, ook al weent hij tot hij pipi heeft gedaan.
Ik laat hem nu zonder pamper lopen en zet hem vaak op zijn potje, hij wil er maar even opzitten doet niets op zijn potje maar laat het dus gewoon lopen waar hij staat.
Even zijn achterstand omschrijven, hij praat nog maar enkel met 1 woordjes dus totaal geen zinnen.
Hij eet niet zelfstandig en is ook bang van bijna alles wat nieuw is zoals vreemde mensen, vreemde omgeving, weent bij het passen van nieuwe schoenen...
De kinderpsychiater raad mij aan hem zo snel mogelijk naar school te laten gaan omdat hij zo waarschijnlijk ook veel van de andere kinderen kan leren.
Maar mijn huisdokter raad wel af om hem laten te gaan als hij nog niet zindelijk is omdat hij dan direkt al een stempel zal dragen bij de juffen , hij is zowiezo al geen makkelijk kind door die achterstand.
En kinderen onder elkaar kunnen ook heel hard zijn, dat ze hem zouden kunnen pesten.
Wie weet er raad? Ik ben écht ten einde raad.
Alvast bedankt.

Reclame