De ultieme discriminatie ( deel 3 : “ Het Kind “ ) :

Janssens jan
Topic Starter
Berichten: 69

De ultieme discriminatie ( deel 3 : “ Het Kind “ ) :

#1 , 19 jan 2010 09:42

Hier ook , niet de mogelijke varianten aub , dank U wel .

Het “ biologisch kind “ : het embryo dat het leven ziet door toedoen van een biologische vader en moeder .

En zoals Lex terecht opmerkte , de enthousiaste …..moeten met geen foefkes meer afkomen : er bestaan tegenwoordig genoeg middelen om ervoor te zorgen dat er geen ongewenst embryo geproduceerd wordt .

Zoals elk levend wezen heeft dit kind recht op bescherming , affectie / rechten en plichten …
Plichten : dankbaarheid en respect voor diegenen die er voor gezorgd hebben dat ze er zijn ; zijn biologische ouders ( hij kon evengoed in twee delen of in een al dan niet ver gevorderd stadiom van celdeling doorgespoeld geweest zijn ) .

RECHTEN :
-heeft dit kind niet op de EERSTE plaats RECHT op zijn echte ouders ?
- Is het niet aan de wetgever om deze ouders op hun PLICHTEN te wijzen , kweken dat is allemaal goed en wel , maar dan moet ge wel voor uw jongen zorgen ?

Het komt weleens voor dat biologische ouders soms niet in staat zijn van die verantwoordelijk op zich te nemen ( om 1001 redenen ) .
De wet zou dan kunnen voorzien in een reservewiel : bvb “ een wettelijke vader en moeder “ ?

3399AAaa
Berichten: 818

#2 , 19 jan 2010 21:42

Dag JJ,

heb vandaag nog eens snel een tekst doorgenomen die werd geschreven kort na de hervorming van het afstammingsrecht. Uw "verplicht vaderschap" zag de wetgever blijkbaar vooral in het kader van het belang van het kind.

Wij daar hier thuis over aan het discussiëren: en inderdaad, niemand vindt het correct dat u jaren moet opdraaien voor een kind dat niet van u is.

Zo zitten er nog heel wat lacunes in die nieuwe wetgeving, ook bij vaststelling van het moederschap. Wat ze daar in die parlementen doen - buiten slapen en vreemdgaan - weet ik niet. Maar ik heb alle vele zaken onder ogen gehad in het kader van gezins- en familiale regelingen waarvan ik denk dat de wetgever of het Grondwettelijk Hof nog conservatiever moeten zijn dan die nieuwe bisschop Léonard. Het weerspiegelt geenszins, zoals u zei, dat wat leeft in de maatschappij.

Vroeg of laat zal er een 'vader' misschien wel eens een punt van maken en naar het Hof stappen of naar het Europees Hof.

Ik ben alleszins blij dat ik binnen 2,5 maand een kindje op de wereld mag zetten dat van mijn echtgenoot is, al zegt hij zelf dat het van de heilige geest komt...nu maar hopen dat het geen negertje is.
Plus est en vous

Vandebos
Berichten: 16087

#3 , 19 jan 2010 22:26

Of de oren van de postbode heeft?

Reclame

Janssens jan
Topic Starter
Berichten: 69

#4 , 20 jan 2010 09:45


Ik ben alleszins blij dat ik binnen 2,5 maand een kindje op de wereld mag zetten dat van mijn echtgenoot is, al zegt hij zelf dat het van de heilige geest komt...nu maar hopen dat het geen negertje is.
Dag A’ke ,
Hier nogmaals proficiat … en ik onthou “ kleurlingetje “ :o) .
“ orde der verfdraagzamen “
Erfelijkheid :
“ Wanneer een eicel wordt gepenetreerd ( sorry voor dit vuile woordje ) ontstaat erfelijkheid .
Want alle kwaliteiten die bij de penetratie ( eikes ) van de eicel aanwezig zijn zowel in de zaadcel als in de eicel voegen zich samen .
Zij vormen tezamen een zeer ingewikkelde moleculaire structuur .
Deze structuur wordt bij de celdeling vervolgens aan andere cellen overgedragen waardoor de cellen op grond van hun relatie ( klink al iets beschaafder ) ten aanzien van elkaar de blauwdruk a.h.w. verdere in werking doen treden .
De meest bekende verschijnselen van erfelijkheid zijn b.v. de HUIDSKLEUR die vele geslachten kan doorwerken .
Ook als je te maken hebt met zwarte mensen ( en vice versa denkt JJ … ) die steeds meer met blanken trouwen , dan blijft er toch altijd weer een mogelijkheid van terugval naar de donkere kleur die in de informatie aanwezig is gebleven . “
Nu ik dit herlees kom het volgende in mijn gedachten :
Erfelijkheid , bloedschennis , incest , inteelt ……
Wettelijke ouders , biologische ouders ?
Niet denkbeeldig dat dus dat een koppel dat samen in de koffer duikt , hiermee bezig is zonder het zelf te weten ?
Had luik “ vier “ kunnen zijn bij de ultieme discriminatie .
Misschien heb ik dan wel een dronkemans eed gezworen :o) .

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#5 , 20 jan 2010 10:37

Of de oren van de postbode heeft?
Let maar op dat de loodgieter niet van zijn 'oren' komt maken als hij dit hoort! :wink:

3399AAaa
Berichten: 818

#6 , 20 jan 2010 15:05

:lol:
Plus est en vous

Janssens jan
Topic Starter
Berichten: 69

#7 , 21 jan 2010 19:48

om verder te gaan :
Wettelijke ouders , biologische ouders ?
Erfelijkheid , bloedschennis , incest , inteelt ……

Niet alleen de koekkoek speelt hier een rol .
Ook de medische wereld met de nieuwe fertilisatie technieken die gebruik maken van Donors .

Er lopen steeds meer mensen rond die bloedverwanten zijn , maar wettelijk gezien van elkaar biologisch vreemd zijn .

Denken de wetmakers hieraan ?
Houden zij hier rekening mee ?

3399AAaa
Berichten: 818

#8 , 21 jan 2010 20:19

om verder te gaan :
Wettelijke ouders , biologische ouders ?
Erfelijkheid , bloedschennis , incest , inteelt ……

Niet alleen de koekkoek speelt hier een rol .
Ook de medische wereld met de nieuwe fertilisatie technieken die gebruik maken van Donors .

Er lopen steeds meer mensen rond die bloedverwanten zijn , maar wettelijk gezien van elkaar biologisch vreemd zijn .

Denken de wetmakers hieraan ?
Houden zij hier rekening mee ?
De wetgever heeft de hervormingen van 2006 gezien als "een compromis tussen biologisch en sociaal afstammingsrecht" , dixit de wetgever.....
Plus est en vous

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#9 , 22 jan 2010 10:16

om verder te gaan :
Wettelijke ouders , biologische ouders ?
Erfelijkheid , bloedschennis , incest , inteelt ……

Niet alleen de koekkoek speelt hier een rol .
Ook de medische wereld met de nieuwe fertilisatie technieken die gebruik maken van Donors .
Geef mij maar 'grootmoederswijze'! :D
Er lopen steeds meer mensen rond die bloedverwanten zijn , maar wettelijk gezien van elkaar biologisch vreemd zijn .
We zijn toch allemaal bloedverwanten van elkaar!

Terug naar “Praat café”