controle "ministerie"

Konijn
Topic Starter
Berichten: 15

controle "ministerie"

#1 , 18 dec 2007 22:32

Een familielid (een zelfstandige) vertelde me vandaag dat hij gecontacteerd werd door iemand die beweerde te werken voor het ministerie van veiligheid en controle (of iets van die strekking) en die voor een gesloten deur had gestaan.
Deze persoon wenste nogmaals langs te komen om alle toestellen van een bepaalde categorie te inspecteren en één toestel mee te nemen voor controle.
Dit toestel moest gratis overhandigd worden.

Ik herinner me ooit in Humo een artikel gelezen te hebben over vleeskeurders. Deze mannen zouden volgens het artikel naar slagerijen gaan en 100 gram américain KOPEN om het te controleren.

Heeft iemand hier al ooit van gehoord?
Dit riekt naar oplichting, vind ik. Iemand die op zoek is naar goedkope kerstcadeau's?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rebel-with-a-cause
Berichten: 1216

#2 , 18 dec 2007 22:36

Ik zou die persoon uitnodigen, binnenlaten, duidelijk zijn/haar bedoelingen en legimitatie vragen en indien dubieus snel de politie verwittigen terwijl je de persoon bezighoudt.

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”