Takken in mijn tuin - buurman met commentaar

superjudge
Berichten: 80

Re: Takken in mijn tuin - buurman met commentaar

#16 , 15 aug 2023 00:09

Zijn jullie dat allemaal zeker dat je in je tuin mag doen wat je wil?


Ken bejaarde vrouw die ook last heeft van zo'n gluurder.
Zijn tuin is volledig gescheiden van die van bejaarde vrouw met 2m hoge betonplaten. Hij kan onmogelijk de tuin van bejaarde zien. Zelfs niet van in zijn huis, want alleen gelijkvloers.

Toch trekt hij elk najaar naar gemeente om te klagen over gras dat niet kort genoeg gemaaid is en snoeihout dat tijdelijk opgestapeld ligt en ratten.
Hijzelf heeft pluimvee en bejaarde niks.

Politie is al komen zeggen dat bejaarde netjes moet maaien.
Elk jaar komt er brief van milieuambtenaar dat alle hout weg moet, dat er niks van onkruid mag zijn en dat ratten bestreden moeten worden.
De ambtenaar stuurt gewoon de foto's van de klager mee, die genomen zijn van (op een trapje) over de betonplaten !

Ik kan niet geloven dat die ambtenaar dat elk jaar zou doen als gluurder niets zou kunnen eisen ivm tuin van bejaarde.

lukasi
Berichten: 1158

#17 , 15 aug 2023 08:38

Als de politie komt zeggen dat er netjes en kort moet gemaaid worden zou ik de wetgeving over bermbeheer en biodiversiteit naar voren brengen. :) :)
Onkruid bestaat NIET. Alleen maar planten die niet op de juiste plaats en in de juiste omstandigheden staan.
Een berkenboom in een kleine stadsvoortuin is onkruid want staat daar niet op zijn plaats.
Netels op mijn composthoop is geen onkruid want is een 100% natuurlijk fenomeen omdat composthopen veel stikstof hebben en netels zijn stikstofverslinders.

Hout, snoeihout weghalen is geen verplichting , zeker niet prive.
Milieuambtenaar gaat hier zijn boekje te buiten en moet dringend bijscholing volgen, kan wel enkele adressen doorgeven maar ik vrees dat zelfs zijn basiskennis ondermaats is.

Er is enkel een wettelijke verplichting tot bestrijding van ratten ... door de gemeente .
Zelfs voor distels is de verdelgingsplicht weggevallen.

Lintendo
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#18 , 15 aug 2023 14:24

Bedankt iedereen voor alle hulp. Het is me wat duidelijker :)

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”