huurder vertrokken en uitgeschreven uit bevolkingsregister

Misnoegde verhuurder
Topic Starter

huurder vertrokken en uitgeschreven uit bevolkingsregister

#1 , 03 mei 2013 21:16

Onze huurder heeft de woning verlaten, zich uitgeschreven uit de bevolkingsregister en is meer dan waarschijnlijk naar het buitenland vertrokken. Hierbij is hij 'vergeten' het huurcontract op te zeggen. Ook de sleutels hebben we niet terug gekregen.
Hoe krijg ik op een relatief goedkope manier de woning en de huurwaarborg opnieuw vrij? We hebben al geprobeerd om dit via een verzoekschrift te doen, maar de vrederechter zei dat dit niet kon omdat er geen attest van woonst kon afgeleverd worden.
Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 mei 2013 11:02

Via vrederechter de ontbinding van de overeenkomst vragen, het betalen van de achterstallige huur en het vrijmaken ten uwen voordele van de HWB. Het is de enige manier om uw eigendom vrij te krijgen zonder problemen.

Misnoegde verhuurder
Topic Starter

#3 , 06 mei 2013 08:45

Hoe doe ik dit beste, want de griffier wilde mijn zaak via verzoekschrift niet inschrijven op de rol, omdat ik geen attest van woonst van de huurder kon voorleggen (is immers uitgeschreven). Volstaat het dat ik een gerechtsdeurwaarder laat vaststellen dat de woning effectief niet meer bewoond is, of moet dit via een dagvaarding?
Bedankt!

Reclame

Drone

#4 , 06 mei 2013 09:33

u kan een deurwaarder en slotenmaker langs sturen om vast te laten stellen dat er niemand meer woont, dit is, jammer genoeg, niet gratis.

Terug naar “Huren”