Kot huren: mondelinge overeenkomst en opslag meubels

budbe
Topic Starter
Berichten: 1

Kot huren: mondelinge overeenkomst en opslag meubels

#1 , 20 jun 2011 12:14

Hallo,

Mijn vraag is tweeledig. Ik huur nu een jaar een gemeubelde studio als kot in antwerpen. In hetzelfde gebouw zijn er betere koten aan een gelijkaardige prijs, dus ik had mijn kotbaas gevraagd om mij op de hoogte te houden als er een vrij kwam. Deze week heb ik vernomen dat ze mij niet op de hoogte hebben gesteld en het reeds aan iemand anders hebben verhuurd. Het gesprek waarin mij voorrang beloofd werd is telefonisch gebeurt, maar is dit geen bindende mondelinge overeenkomst? En in welke mate is dit tegenwerpelijk, aangezien dit telefonisch is gebeurt?

Mijn tweede vraag. Ik huur een gemeubelde studio, maar ik heb reeds betere meubels aangeschaft omdat ik hiervoor op een ongemeubeld kot zat. Wie is er verantwoordelijk voor de opslag van de meubels indien ik deze niet wil hebben en mijn eigen meubels in de plaats wil zetten?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38723

#2 , 20 jun 2011 12:28

U kan wat gegeven 1 betreft niets bewijzen.
Welk soort contract hebt u?
U huurt een gemeubelde studio....lees uw contract eens na ..... als u daar iets wegneemt mag dat?
Hou er rekening mee dat de meubels die in de studio staan van de huisbaas zijn dus als u ze veranderd hebt u geen enkel bewijs dat ze nog van u zijn. En kan een deurwaarder ze dus ook met beslag leggen.
Als het toch zou mogen moet uw contract veranderd worden EN bent u vermoedelijk ook verantwoordelijk voor de opslag van de andere meubels.

Reclame

Terug naar “Huren”