verplicht mazoutinhoud over te kopen?

rebi
Topic Starter
Berichten: 1

verplicht mazoutinhoud over te kopen?

#1 , 15 jun 2011 22:51

Geachte,
Ik huur een nieuwe woning en werd net van het agentschap gevraagd om nog 500 euro mee te brengen bij de huurovereenkomst voor de vorige huurder omdat er nog zoveel mazout in de tank zit. Kunnen ze mij dit verplicht doen betalen. Ik bedoel de vorige huurder moest maar niet zoveel besteld hebben toch als hij wist dat hij ging verhuizen.. Ik krijg niet eens de kans om te controleren of er nog zoveel in de tank zit en het agentschap gaat er zomaar vanuit dat ik dit ook nog eens betaal terwijl de waarborg al moeilijk is voor een alleenstaande moeder.
Alvast bedankt voor jullie opinie.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki
Berichten: 6870

#2 , 16 jun 2011 08:21

Tenzij opgenomen in uw contract, moet u deze niet overnemen. Aan de huidige huurder om de tank leeg te laten trekken, of de verhuurder om dit over te nemen. Als de verhuurder hem dan niet leeg trekt, mag je deze mazout zo gebruiken. Of dit een goed begin is van de realtie met uw verhuurder daarentegen...

Als u bereid bent te betalen, kan u eisen dat een correcte berekening wordt gemaakt van de inhoud.

Reclame

Terug naar “Huren”