Mag huurder werken aan onroerend goed weigeren?

Vandebos
Berichten: 16087

Re: Mag huurder werken aan onroerend goed weigeren?

#16 , 21 jun 2011 15:36

Veel papierwerk en omwegen om nog van tijdsverloop te zwijgen (6 maanden opzeg in het beste geval, één of meerdere huurders kunnen steeds art 11 inroepen om de zaken te vertragen). Lijkt me een extreme wijze om één vervelende huurder buiten te krijgen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#17 , 21 jun 2011 16:09

Veel papierwerk en omwegen om nog van tijdsverloop te zwijgen (6 maanden opzeg in het beste geval, één of meerdere huurders kunnen steeds art 11 inroepen om de zaken te vertragen). Lijkt me een extreme wijze om één vervelende huurder buiten te krijgen.
Is ook puur theoretisch, natuurlijk. Kan me inderdaad voorstellen dat als je tegen een huurder zegt: we vervangen uw ramen door gloednieuwe, en als compensatie voor de overlast hoef je twee maand geen huur te betalen, dat je er dan ook wel uitkomt ;).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Vandebos
Berichten: 16087

#18 , 21 jun 2011 16:30

Met de meeste huurders kan je afspraken maken doch vanaf 10 mag je zeker zijn dat er eentje tussen zit die enkel gaat dwarsliggen omdat hij het kan.

Zelfde met eigenaars hoor, we proberen thuis al decennia een ingetekende servitude te laten aanleggen door de gemeente. De eerste 35 jaar waren het twee eigenaars die de boel tegenhielden, eentje met een illegaal duivenhok/opslagruimte en een andere die aan de overkant van de straat een tiental garages verhuurde aan de straatbewoners.

De laatste 5 jaar nog slechts één nieuwe eigenaar die zich had miskeken op het plan en die niet akkoord was omdat hij teveel grond diende af te staan, niemand die begreep waarover hij het had want op het plan kreeg hij er 180 vierkante meter bij, toen dat hem duidelijk werd gemaakt was hij niet akkoord omdat die extra meters hem teveel gingen kosten, toen hem werd duidelijk gemaakt dat hij niet verplcht was ze aan te kopen was hij niet akkoord omdat hij dan geen uitgang zou hebben en er een stuk wildernis achter zijn tuin dreigde te zijn... Zo blijf je bezig natuurlijk...

Reclame

Terug naar “Huren”