intrek nieuwe woonst voorzien juni 2014

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

Re: intrek nieuwe woonst voorzien juni 2014

#16 , 05 nov 2013 17:13

de vraag is of dat nieuw huurcontract rechtsgeldig is. Ook wat indien er een prijsverhoging gemeld is?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#17 , 05 nov 2013 17:38

Sorry denk dat ik een ander tropic door elkaar gehaald heb.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

juulka
Topic Starter
Berichten: 14

#18 , 05 nov 2013 21:20

hier nog een beetje meer info,

oorspronkelijk huurcontract met de ouders vanaf 01/06/1989 en intredende plaatsbeschrijving.

Op 8 maart 2011 ontvangst van een schrijven( niet aangetekend) van de dochter van de huisbaas dat mr ...... ( zoon van de huisbaas) vanaf heden (4 maart 2011) de nieuwe eigenaar van de woonst is en dat er een einde gemaakt wordt aan het bestaande huurcontract. Bijgevolg moet de huur vanaf 01/04 niet meer gestort op rek nr..................... De waarborg wordt terugbetaald op rek............. ( geen plaatsbeschrijving gemaakt).

Wij nemen kontakt op met mr .... met de vraag wat hij zinnens is met de woning, antwoord : jullie mogen er blijven wonen

Nieuwe huurovereenkomst vanaf 01/04/2011 tot31/03/2014, zonder intredende plaatsbeschrijving.


Wie kan mij zeggen wat ik moet doen om toch te kunnen vertrekken zonder al te veel problemen met de verhuurder.

Dank voor jullie antwoord .

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#19 , 05 nov 2013 21:34

is de huurovereenkomst geregistreerd door de nieuwe verhuurder? (u kan dit nagaan bij het registratiekantoor). Hebt u de waarborg opnieuw betaald of is die door de ouders doorgestort naar de verhuurder?

(ik stel puur vragen die mogelijks interessant zijn voor de andere antwoorders)

juulka
Topic Starter
Berichten: 14

#20 , 05 nov 2013 21:38

ik heb de nieuwe huurovereenkomst laten registreren ( verhuurder is nogal een speciaal type, slordig, ocmw...........)
Waarborg werd opnieuw betaald door ons.

Vandebos
Berichten: 16087

#21 , 07 nov 2013 22:02

In theorie is het nieuwe huurcontract niet rechtsgeldig aangezien er bij de overdracht van eigendom geen noodzaak tot een nieuw contract bestond. Maar in de praktijk beland je met een dergelijke zaak vaak relatief snel voor het vredegerecht waar zich dan meestal een welles-nietes spel tussen beide advocaten ontwikkeld waar op het einde beiden het slachtoffer zijn (lees tijdsduur en kosten). Bovendien laat het tijdstip van de verhuis en het einde van het contract perfect toe een kosteloze opzeg van drie maand te geven. Ik zou dat dan ook doen met alle andere informatie in het achterhoofd mocht de verhuurder problemen veroorzaken...

juulka
Topic Starter
Berichten: 14

#22 , 13 nov 2013 19:05

Sorry voor de late reactie,

maar wat doe ik het best : volgens het nieuwe huurcontract eindigt dit op 31 maart en ik zou toch tot ten laatste juni blijven, dus wanneer verstuur ik het beste mijn opzeg en van wanneer moet hij ingaan ?

Bedankt voor jullie antwoord.

Vandebos
Berichten: 16087

#23 , 13 nov 2013 19:35

U verstuurt uw opzeg aangetekend in loop van de maand februari met de eenvoudige boodschap dat u conform art 3 whw uw opzeg van drie maand die ingaat op 01/03/2014 om te eindigen op 31/05/2014. Indien u de maand juni in zijn geheel het pand nog wenst te gebruiken verschuift alles met een maand.

Het enige wat je niet dient te doen is spelletjes spelen met de verzendingsdatum, verstuur eerder in de helft van de maand dan op het einde om problemen met de afgiftedatum, die van belang is, te voorkomen.

juulka
Topic Starter
Berichten: 14

#24 , 18 nov 2013 20:12

U verstuurt uw opzeg aangetekend in loop van de maand februari met de eenvoudige boodschap dat u conform art 3 whw uw opzeg van drie maand die ingaat op 01/03/2014 om te eindigen op 31/05/2014. Indien u de maand juni in zijn geheel het pand nog wenst te gebruiken verschuift alles met een maand.

Het enige wat je niet dient te doen is spelletjes spelen met de verzendingsdatum, verstuur eerder in de helft van de maand dan op het einde om problemen met de afgiftedatum, die van belang is, te voorkomen.
Dank je wel voor de info

Terug naar “Huren”