U weet niet waarom de politie stopte en wat zijn opdracht was.
Maar in de tekst moet er wel staan wat de vaststellingen waren ...feit dat aanleiding gaf tot gebruik geluidstoestel.
Waar was het dreigend gevaar?
33.2. Geluidssignalen moeten zo kort mogelijk zijn. Zij zijn enkel toegelaten om een noodzakelijke waarschuwing te geven ten einde een ongeval te voorkomen en, buiten de bebouwde kommen, wanneer men een bestuurder die men wil inhalen moet waarschuwen.
Klopt ik weet niet wat zijn opdracht is, maar
Als het een noodgeval is dan heb ik daar alle begrip voor maar dan moet hij dat kenbaar maken door gebruik te maken van zijn zwaailichten en of sirene.
Is het geen noodgeval dan is het niet nodig om de openbare weg te versperen. Zonder te zeveren of te overdrijven hij stond parallel met een dus halte, hij kon dus daar ook even op stilstaan om een eventuele opdracht uit te voeren. Als hij op de openbare weg wil blijven staan dan kan hij ofwel een teken doen naar de achterliggers ofwel gebruik maken van zijn richtingaanwijzers.
Maar dit is gewoon een voorbeeld van machtsmisbruik, want ik denk niet dat hij zichzelf ook zal beboeten voor de feiten die hij gepleegd heeft.