Werkgever verzwijgt problemen huurder

InGi
Topic Starter
Berichten: 64

Werkgever verzwijgt problemen huurder

#1 , 26 jun 2013 12:37

Wanneer een kandidaat huurder zich aanmeldt, geeft hij als referentie zijn bazin op.

Ik bel de werkgever op, en die is heel positief, de huurder zou ook heel correct zijn.
Ik geef hem hierna een huurcontract van 3 jaar, en na het ondertekenen begint het.

De waarborg en de huur kan hij niet betalen. Hij reageert niet op telefoons en SMS.
Ik probeer hem te bereiken via zijn werkgever, en daar hebben ze als oplossing dat zij de borg en de eerste huur storten en dat ik hierna de werkgever een copy van het contract geef + de sleutels. In goed vertrouwen doe ik dat, en wij maken de mondelinge overeenkomst dat ik bij hun achteraf nog terecht kan.
Hierna worden nog een paar maanden huur door de werkgever gestort, en daarna begint de huurder te storten.

Ik ben ondertussen ook te weten gekomen dat de huurder een drankprobleem heeft, loonbeslag door een schuldenberg, alle meubels komen van kringloop, identiteitskaart is vervallen, ...

In april weer betalingsproblemen, de huur wordt veel te laat gestort, de huurder beweert een heel laag loon te hebben.

Juni is niet betaald en de huurder reageert op niets.
Als ik nu de werkgever contacteer en aanhaal dat de huur niet betaald wordt, en dat het loon blijkbaar niet zo hoog is, beweren ze dat hij meer als genoeg verdient en dat ze als werkgever niet lastiggevallen willen worden voor de huur van hun personeel !

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
duma
Berichten: 2871

#2 , 26 jun 2013 12:53

Lijkt mij ook niet meer dan logisch. Het is noch hun schuld, noch hun probleem dat hun werknemer laks is ivm het betalen van zijn huur/gelogen heeft over zijn loon.

Heb je je huurder als eens aangetekend in gebreke gesteld. Met telefoon en SMS sta je nergens.

InGi
Topic Starter
Berichten: 64

#3 , 26 jun 2013 13:12

Ik heb de huurder vorige week een aangetekend schrijven gestuurd. Hier reageert hij ook niet op.

De AS van april heeft hij zelfs niet afgehaald !

Een werkgever is toch op de hoogte van loonbeslag en dergelijke.
Als werkgever de info achterhouden zoals loonbeslag en drankprobleem is toch niet zo correct als iemand voor info belt over de kandidaat-huurder. En door loonbeslag heb je uiteindelijk ook een laag loon !

Reclame

Lightning

#4 , 26 jun 2013 13:37

...Als werkgever de info achterhouden zoals loonbeslag en drankprobleem is toch niet zo correct als iemand voor info belt over de kandidaat-huurder...
U richt uw pijlen op de verkeerde partij. Het is niet aan de werkgever om de vuile was van zijn werknemers buiten te hangen (mocht hij er al van op de hoogte zijn). De problemen met uw huurder zal U rechtstreeks met hem/haar moeten uitvechten. Daar heeft de werkgever verder helemaal niets mee te maken.

Terug naar “Privacy-bescherming”