Camera van buurman gericht op onze slaapkamer.

alg65
Topic Starter
Berichten: 4

Camera van buurman gericht op onze slaapkamer.

#1 , 04 mei 2013 11:13

Ik wordt al meer dan twee jaar voortdurend gepest door mijn buurman (eveneens schoonbroer). Nu heeft hij zelf iets voor zijn raam staan wat lijkt op een camera.
Het toestel staat gericht naar onze slaapkamer. Wat zou ik best doen. Zou dit wel een camera zijn.
Kent iemand toevallig dit toestel.
Deze man is echt ziek. Eerst zat hij met een geweer in zijn tuin te schieten, Wij reageerde daar eerst niet op toen begon hij in mijn tuin te schieten als mijn dochtertje dat toen twaalf was in de tuin liep schoot hij bij zijn lucht karabijn zo enkele meters boven haar. wij mochten niet buitenkomen of hij was aan het schieten in onze richting dit werd erger tot ik na maanden besloot de politie te vragen om er iets aan te doen.
Toen zij hij eerst dat hij gewoon enkele keren zijn vizier wou afstellen en in zijn tuin schoot. Hij bleef maar schieten daarna. Ondertussen heeft hij nog de draad door geknipt van mijn geitenweide, Mijn groente tuin gedeeltelijk met vergif besproeid. Hij gooide ook altijd tuinafval in mijn voortuin waar ik hem eens op heterdaad betrapte, ik ben toen kwaad naar hem toegegaan en zij dat hij op zijn eigendom moest blijven en zijn vuiligheid moest bijhouden. Hij schrok zich omdat hij dacht dat ik niet thuis was en en schreeuwde dat hij niets deed. ik raap de vuiligheid op en gooide het in zijn richting terwijl ik zij en dit dan. Hij begon toen mijn Buxushaag te vernielen en uit te trekken waarop ik hem wegduwde. Hij begon toen te roepen en te tieren waarop ik terug binnen in mijn huis ging want ik zou hem misschien nog iets aandoen. Even later hoorde we sirenes, hij had de ambulance en politie gebeld. Ik had hem gewoon een duwtje gegeven en dat was in mijn tuin. enkele uren later kwam hij terug van het ziekenhuis. Wat hij wou bereiken was niet gelukt maar hij heeft me die nacht constant zitten bedreigen, op rolluiken kloppen en met lichten op onze ramen schijnen.
zijn vrouw zat overal rond te vertellen dat Zijn neus over was en zijn oog volledig dicht. Terwijl er niets gebeurd was. Hij was wel een week op ziekenkast gegaan. maar de dag na dit gebeuren zag ik hem achter in zijn tuin lopen natuurlijk niets aan zich want er was ook eigenlijk niets gebeurt.
Ik heb daarna ook kunnen bewijzen dat hij schiet in zijn tuin door video opnamen.
Vanaf toen is het eigenlijk niet gebeterd.
Nu zit hij al meer dan een jaar als wij buiten zijn op stoel zitten en klopt hij met een hamer tegen zijn stoel. Elke dag doet hij dat. Constant zit hij ons uit te dagen met van alles.
Hij heeft al verschillende klachten bij de politie gaan indienen dat ik hem constant bedreig terwijl ik hem gewoon negeer.
Ook loopt hij regelmatig in onze voortuin als we weg zijn.
Hij heeft mij ook al beschuldigd dat ik zijn netels heb kapot gespoten. De politie kwam bij mij lang en kon duidelijk zien dat dit niet zo was.
Deze netels en onkruid staan achter zijn 2,5 meter hoge dennen die hij aan mijn kant niet snoeit en de netels en onkruid groeien door onze omheining die op de scheiding staat.
tegen deze omheining (ijzeren palen met 1betonnen plaat met 1,6 meter hoge draad) Heeft hij ook houten paletten gestapeld die staan er al meer dan een jaar.
Ik stook in de winter regelmatig hout met een houtkachel en hij gaat bij de politie klacht in dienen dat wij plastiek in onze kachel stoken. Ik vroeg zelf aan de politie dat ze mijn schoorsteen het roet moeten laten controleren maar ze doen dat niet zeggen ze. Hij doet er alles aan om mij het leven zuur te maken.
Constant verzint hij van alles, de politie excuseer zich al als ze langs komen.
Ik heb gesmeekt bij de politie om deze zaak voor de politie rechtbank te laten voorkomen. Maar het zijn allemaal lichte feiten zeggen ze.
Hij heeft wel een wapenvergunning en hij heeft wapens bij hem thuis liggen. Ik kan het niet begrijpen dat er niets aan wordt gedaan.
En ik zeg u nog, dit is echt niet alles hij heeft de hele familie in ruzie gezet en heeft mij iets aangedaan waar ik niet kan over praten.

Ik heb langs alle kanten hulp proberen te vinden maar het wordt gewoon genegeerd.
Soms wordt het mij te veel en ik loop vaak met gedachten rond dat het voor mij genoeg is geweest.
Laatst gewijzigd door alg65 op 12 mei 2013 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
naernaut
Berichten: 99

#2 , 05 mei 2013 23:37

lijkt idd wel op een trail cam op dit beeld.

ook een camera installeren, onopvallend zoals http://www.diytrade.com/china/pd/113367 ... amera.html" onclick="window.open(this.href);return false; naar vredegerecht stappen en de beelden als bewijsmateriaal gebruiken
Beveiligingscamera hangen mag, valt onder "camerawet" elk vast of mobiel observatiesysteem dat tot doel heeft misdrijven tegen personen of goederen of overlast in de zin van artikel 135 van de nieuwe gemeentewet te voorkomen, vast te stellen of op te sporen, of de orde te handhaven en dat hiervoor beelden verzamelt, verwerkt of bewaart.
Laatst gewijzigd door naernaut op 05 mei 2013 23:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Franciscus
Berichten: 38647

#3 , 05 mei 2013 23:45

Indien dat idd een camera is dat laten vaststellen door de politie.
En voor elk maar dan ook voor elk feit aangifte doen bij de politie.

Reclame

eylis
Berichten: 8847

#4 , 06 mei 2013 09:48

Zoals Fransiscus zegt: alles aangeven. De politie heeft je belangrijke info niet medegedeeld: de feiten op zich zijn inderdaad kleine dingen: maar de totaliteit van alle feiten én het herhalend karakter en de tijdsduur kunnen wijzen op BELAGING. en dat is een misdrijf dat enkel kan aangetoond worden doordat alle PV's verzameld worden. Maar als ze geen PV's opstellen, kan je het herhalend en voortdurende karakter niet aantonen..
Het is de plicht van de politie van van al deze feiten WEL een PV te maken zodat in een zaak de BELAGING wel aangetoond kan worden.

Terug naar “Privacy-bescherming”