camera op slaapkamer gericht en afvoer afgesloten

konijntje1
Topic Starter
Berichten: 172

camera op slaapkamer gericht en afvoer afgesloten

#1 , 04 mar 2013 15:09

Goeie avond meesters,

Ik heb 4 dagen geleden klackt gaan indienen bij de politie weegens het aanwezig zijn van een camera op het plat dak van men buur gericht naar mijn achtergevel waar de slaapkamer van mijn jongste is.


Onderstaand antwoord van franciscus op gelijkaardige topic,
-------------
Hij moet in elk geval een vergunning hebben.
Best navragen bij de politie, kan online bij commissie maar op papier is het via politie.
Wijkagent of iemand anders ( dienst preventie) kan dan komen controleren of alles wel correct is

_________________
Personenrecht


Hoe lang duurt het normaal gezien tegen dat de politie in actie schiet?
camera nog steeds aanwezig.

Verder hebben we gisteren opgemerkt dat dezelfde buur onze luchtafvoer van de dampkap heeft afgesloten. Gelukkig op tijd gemerkt gezien ons boorlinkske in huis slaapt waar het warmer is.
Je zou zo maar verder koken en alle vuiligheid in huis verspreiden... Longontsteking, allergieën.... enz tot gevolg.
Politie kon mij hieromtrend zelfs niet helpen toen ik belde. Morgen komt een loodgieter deze situtie checken en officieel op papier zetten. Daarna ga ik klacht neerleggen bij de politie. Hopelijk kunnen ze daar dan wel iets doen?


Ik heb al langer en de tel contacten van gisterenbevestigen mijn vermoeden dat de politie opzettelijk met de buur meedoet.
Betreffende de luchtafvoer heb ik dus gisteren de 101 gebeld. Deze hebben het doorgegeven aan de plaatselijke politie.
Na 50min bel ik opnieuw de 101 om na te vragen wat er gebeurd. Bleek dat de lokale politie na 15min had doorgegeven aan de centrale dat ze mij tel hadden gecontacteerd met de melding dat ze niet zouden langskomen.
Dit is opnieuw doorgegeven eeeeenn.... surprise, na nog geen 5min tel van de lokale politie met de melding dat ze niet konden helpen of langskomen. Het zou een burgerlijke zaak zijn en niet hun jurisdictie.???
Wat moet ik in feite gaan doen om de politie te laten komen? Kan toch moeilijk de deur open stampen en haar met hare kop tegen de afgebroken afvoerpijp slagen om ze toch uit hun luie zetel te krijgen?
Het lijkt wel grappig maar veronderstel u wat er in de lucht komt na een paar keer koken zonder afvoer! (Wij hebben geen gesloten keuken.)

Betreft wat vermeld heb omtrend de afvoer (loodgieter en PV laten opstellen)
Is dit de beste wijze? of eventueel volksgezondheid??


Ik dank jullie bij voorbaat,

mvg,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38678

#2 , 04 mar 2013 16:41

Comité P in kennis stellen want deze kunnen zowel de telefoongegevens van u, de 101 als van de lokale politie opvragen.
Dampkamp afvoer heeft geen gezondheidsfunctie dus is er geen dringendheid aan om een interventie-eenheid te sturen via 101
U kan altijd aangifte doen - niet vergeten foto's te nemen van de camera en van de dichtgemaakte dampkap afvoer.
Hoe kan de buur aan die afvoer?

konijntje1
Topic Starter
Berichten: 172

#3 , 04 mar 2013 19:23

dit betreft de gesplitste woning. woning (wij) en garage (zij) die ze bewoond.
Afvoer ging door de bovenmuur in de hoek, een 15cm boven blafond in de garage en dan naar het dak.
gezien deze afvoer reeds aanwezig was voor de splitsing is er een automatische erfdienstbaarhed op en mag deze NIET afgesloten worden als ik mij niet vergis.

Het afsluiten van water, elec en gas, heeft dit een gezondheidsfunctie??

Reclame

Franciscus
Berichten: 38678

#4 , 04 mar 2013 19:55

Is er een contractuele levering /betaling overeengekomen?

Idd zou erfdienstbaarheid kunnen zijn dus bevoegdheid van vrederechter en NIET de bevoegdheid van politie.
Gezien een dampkap niets met verwarming of verstikking kan te maken hebben dus evenmin voor politie.

Eventueel wel de schending privacy... maar daar zal je best aangifte van doen ...wat u al gedaan hebt.

konijntje1
Topic Starter
Berichten: 172

#5 , 04 mar 2013 20:24

water elec en gas is niet contractueel overeen gekomen. ze betaald wel elke maand een vast bedrag maar er word nergens het woordje huur of dergelijke vermeld. enkel "elec" staat vermeld.
Betreft erfdienstbaarheid, die is er wel maar dit gaat enkel over de aanwezige leidingen onder de grond en niet over de levering. Erfdienstbaarheid geld evenmin om het stukje van in onze woning
afgetapt tot aan de voordeur (daar kan ik dus in fete met doen wat ik wil.)

Ik vrees dat ik alles in 1 pakket zal moeten gieten en door men advocaat zal moeten laten afvuren. Weer kosten :(.

Franciscus
Berichten: 38678

#6 , 30 mar 2013 10:40

Gemeente moet inzake de illegale bewoning van de garage gaan optreden.
Politie of bouwpolitie gemeente moeten de nodige PV's gaan opstellen inzake bouwtoelating(als woning) / ruimtelijke ordening- Vlaamse wooncode enz enz.
PS heeft de garage een toilet? en waar is de afvoer?

konijntje1
Topic Starter
Berichten: 172

#7 , 31 mar 2013 17:50

garage heeft alles wat een normaal huis heeft van voorzieningen.
Deze zijn allen aan de voorzieningen van het hoofdhuis gekoppeld bij heropbouw van de garage (voor de splitsing en verkoop)

Terug naar “Privacy-bescherming”