hondengeblaf , dag en nacht

violette
Topic Starter
Berichten: 24

hondengeblaf , dag en nacht

#1 , 26 dec 2012 10:42

Sedert verleden jaar woont een vrouw naast mijn deur die 3 honden heeft 2 grote en 1 kleine. die honden lopen in een tuintje van5x5 m2 waar zelfs nog vanalles staat. Ze zijn veel alleen thuis want de vrouw werkt in ploeg ofwel werken overdag of slapen overdag en die honden doen niets anders dan blaffen als ze buiten lopen ( allee buiten staan of zitten janken om binnen te mogen )dus zelfs als de vrouw thuis is doet ze de honden niet zwijgen. Omdat de politie er niets meer aan doet ze zeggen dat ge naar het vredegerecht moet gaan . Heb ik al gedaan en de honden moeten tussen 23 uur en 7 uur s'morgens binnen blijven maar dan blaffen ze ook , want sedert ze aan de muur gekrabt hebben zitten ze dan binnen in een ren. Wij mogen last hebben van de honden maar zijzelf niet . leuk hé.
Waar kan ik nu terecht om van dit probleem verlost te worden . Ik hoor de honden dus binnen in mijn huis boven mijn T.V.
En in de zomer kan ik onmogelijk met mijn achterdeur open in huis zitten om wat frisse lucht te hebben.

Kan mij iemand heipen en zeggen wat ik moet doen?

groetjes Violette

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki
Berichten: 6870

#2 , 26 dec 2012 10:56

Politie laten komen om geluidsoverlast vast te stellen (hier staan geen uren op). Aan de telefoon meteen het meldingsnr vragen, en achteraf hiermee het PV-nr opvragen.
En dit elke dag opnieuw (je gaat hier geen vrienden bij maken bij de politie, maar het is hun taak).
Weigeren ze dit, ga dan eens langs op het kantoor voor een gesprek met de wijkverantwoordelijke of commissaris (over de weigering om op te treden). Laat in dit gesprek desnoods de woorden "intern toezicht", "procureur", en "comité P" vallen.

En daarna met alle PV's terug naar de vrederechter voor overmatige burenhinder (basis is artikel 544 Burgerlijk Wetboek).

Franciscus
Berichten: 38678

#3 , 26 dec 2012 15:03

Hondengeblaf dat van de openbare weg/plaats hoorbaar is is overlast en kan ook via strafrechtelijke weg vervolgt worden.
Meestal via GAS PV's.

Reclame

violette
Topic Starter
Berichten: 24

#4 , 26 dec 2012 22:20

bedankt voor jullie raad. Maar inderdaad moeilijk. Ze kunnen een uur zitten blaffen en dan 15 min stoppen en als dan de politie komt hoern ze niets.
Ik zal zien of i met d ecommissaris kan spreken nà de feestdagen

groetjes violette

Vandebos
Berichten: 16087

#5 , 26 dec 2012 23:49

Dierenbescherming aanspreken kan ook helpen.

violette
Topic Starter
Berichten: 24

#6 , 27 dec 2012 10:17

Vandebos ook bedankt, na de feestdagen ga ik mijn probleem proberen op te lossen ; Ik laat wel weten hoe het faloopt kan misschien wel een tijdje duren.

Groetjes Violette

Terug naar “Privacy-bescherming”