opsporen persoon voor achterstallige betalingen

LEEN1986
Topic Starter
Berichten: 16

opsporen persoon voor achterstallige betalingen

#1 , 30 nov 2012 13:26

Ik zit met het volgende probleem:

Persoon X heeft nog een openstaande factuur bij persoon Y.
Persoon Y heeft een aangetekende brief gestuurd met de factuur bij om te vragen om deze te betalen.
De zending is teruggekomen. Bij navraag bij de gemeente waar persoon X recent nog woonde (een maand geleden) blijkt deze persoon 'onbekend'.
Is er een manier om persoon X op te sporen om de factuur te laen betalen? Inmiddels wordt persoon Y ook bestookt met sms berichten van persoon X die dus maar al te goed op de hoogte is van zijn achterstallige betalingen.

Hoe wordt dit het beste aangepakt?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jef 007
Berichten: 737

#2 , 30 nov 2012 14:06

ik zit met hetzelfde probleem
ik hoop dus ook op een antwoord in dit forum

mblb1
Berichten: 184
Locatie: Antwerpen - Gent

#3 , 05 dec 2012 11:26

U kan dit altijd vragen aan uw raadsman.
In principe kunnen die via hun privaat luik (i.e. een luik dat enkel toegankelijk is voor advocaten) een navraag doen over de woonplaats van een bepaald persoon.
Als ik mij niet vergis kost dergelijke aanvraag 7,5 EUR ofzo

Reclame

Turaki
Berichten: 6870

#4 , 05 dec 2012 12:09

Op de gemeente het huidige adres opvragen. Als u bewijsstukken kan voorleggen dat u hier recht toe heeft (een onbetaalde factuur is normaal voldoende), moeten ze u dit geven. en dit kost u niets.

mblb1
Berichten: 184
Locatie: Antwerpen - Gent

#5 , 05 dec 2012 20:05

Even better :)

freelance
Berichten: 2615

#6 , 05 dec 2012 22:08

Op de gemeente het huidige adres opvragen. Als u bewijsstukken kan voorleggen dat u hier recht toe heeft (een onbetaalde factuur is normaal voldoende), moeten ze u dit geven. en dit kost u niets.
quote : " Bij navraag bij de gemeente waar persoon X recent nog woonde (een maand geleden) blijkt deze persoon 'onbekend'."

Onbekend = ambtelijk uitgeschreven wellicht . Persoon X verdwenen met de noorderzon....maar laat nog sporen na met gsm , wellicht pre-paid kaart.
(Onbekend kan natuurlijk ook zijn dat die daar nooit gedomicilieerd was ).

Aangetekende ongeopend bewaren , en gerechtelijk procedure opstarten ( ook sms'en bewaren ) . X zal op zeker ogenblik wel eens tegen de lamp aanlopen ( indien zonder domicilie) .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Terug naar “Privacy-bescherming”