waar woont mijn ex?

chrisje
Topic Starter
Berichten: 36

waar woont mijn ex?

#1 , 05 feb 2009 18:16

Ik ben een gescheiden iemand, en mijn ex moet alimentatie betalen. Maar hij weigert op regelmatige basis te betalen, maw ; dan is weer wel en dan weer is niet. Hij woont in xxxxx, maar verblijft soms bij zijn vriendin in yyyyy. Ik heb hem een paar keer een aangetekend schrijven gestuurd naar woonplaats xxxxxx,( dit adres word ook vermeld op mijn rekeninguittreksels, wanneer hij een overschrijving doet,) maar hij weigert die zendingen af te halen. hoe kan ik te weten komen waar hij nu effectief woont? Ik heb al naar woonplaats xxxxx gebeld, om te vragen of hij daar ingeschreven staat, maar wegens de wet op de privacy kunnen ze me daar niet verderhelpen.

Ik ben bang dat het tot een gerechterlijke procedure zal komen om toch de alimentatie te bekomen, maar dan moet ik toch zijn huidige adres kennen?

Weet iemand van jullie soms raad?

Bedankt voor alle reakties ,


Chrisje

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wolf2
Berichten: 2071

#2 , 05 feb 2009 18:53

Ik ben bang dat het tot een gerechterlijke procedure zal komen om toch de alimentatie te bekomen, maar dan moet ik toch zijn huidige adres kennen?

Nee, zijn laatst gekende adres volstaat. Anders zou iedereen kunnen vluchten voor vervolging...

Vandebos
Berichten: 16087

#3 , 05 feb 2009 19:04

Is er tegenwoordig geen overheidsdienst die U hierbij kan helpen?

Gevonden!

http://www.alimentatievorderingen.be/nl/index.php

weet niet of ze u verder kunnen helpen, maar ik hoop van wel.

Reclame

chrisje
Topic Starter
Berichten: 36

#4 , 05 feb 2009 21:30

He Vandebos, en Dino,

Bedankt voor jullie snelle reaktie,

Ik ga zeker en vast mijn licht is opsteken bij de dienst davo.

Groetjes,

Chrisje

Rebel-with-a-cause
Berichten: 1216

#5 , 06 feb 2009 08:09

De officiele site van de Dienst voor Alimentratievorderingen (DAVO) vindt je hier.

Lees goed hoe deze dienst werkt en hou er rekening mee dat zij geen wonderen kunnen verrichten.
Let op: zij rekenen kosten aan aan beide kanten.

j.demoor
Berichten: 10360

#6 , 07 feb 2009 12:19

"Art.3. Elke persoon...kan,op schriftelijk en ondertekend verzoek,een uittreksel uit de registers of een getuigschrift dat aan de hand van die registers is opgemaakt krijgen betreffende een inwoner van de gemeente wanneer de uitgifte van die documenten door of krachtens de wet is voorgeschreven of toegestaan."[K.B.16 juli 1992 betreffende het verkrijgen van informatie uit de bevolkingsregisters(zie ook M.R.Binnenlandse Zaken 7 oktober 1992,B.S.15 oktober 1992 & vnl. 16 juli 1993)].

Vraag schriftelijk aan de Bevolkingsdienst van de gemeente vermeld op uw rekeninguittreksels een getuigschrift van woonplaats of een uittreksel uit het rijksregister van uw ex-echtgenoot ,teneinde hem in gebreke te stellen*. Vraag tevens uw verzoek door te sturen naar de gemeente waarnaar uw ex-echtgenoot eventueel verhuisde.

* De wijziging(een van de vele volgens T.W.S.) aan het M.R. 7 oktober 1992 in het Staatsblad van 16 juli 1993 vermeldt uitdrukkelijk de ingebrekestelling uit art.1139 B.W. als een geval dat voldoet aan art.3 K.B.16 juli 1992.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Franciscus
Berichten: 38678

#7 , 07 feb 2009 17:23

Als u een vonnis hebt zal daar wel instaan dat zijn adres en ook het uwe wederzijds moet kenbaar gemaakt worden.

Gezien hij niet betaald en u hem al in gebreke gesteld hebt dient u klacht in - dat doet u elke maal dat hij niet betaald - bij de politie.
Politie zal hem horen op adres van inschrijving - mocht dan blijken dat hij daar niet woont zal dat ook in het dossier vermeld worden. Indien de politie hem niet kan treffen zullen deze hem als ' op te sporen registreren'

U kan ook met het vonnis loonbeslag laten leggen bij zijn werkgever.

Dat hij de zendingen niet afhaald is zijn goed recht maar dat wordt wel beschouwd als zijnde ontvangen ...

einde raad
Berichten: 16

#8 , 26 jun 2013 13:54

"Art.3. Elke persoon...kan,op schriftelijk en ondertekend verzoek,een uittreksel uit de registers of een getuigschrift dat aan de hand van die registers is opgemaakt krijgen betreffende een inwoner van de gemeente wanneer de uitgifte van die documenten door of krachtens de wet is voorgeschreven of toegestaan."[K.B.16 juli 1992 betreffende het verkrijgen van informatie uit de bevolkingsregisters(zie ook M.R.Binnenlandse Zaken 7 oktober 1992,B.S.15 oktober 1992 & vnl. 16 juli 1993)].

Vraag schriftelijk aan de Bevolkingsdienst van de gemeente vermeld op uw rekeninguittreksels een getuigschrift van woonplaats of een uittreksel uit het rijksregister van uw ex-echtgenoot ,teneinde hem in gebreke te stellen*. Vraag tevens uw verzoek door te sturen naar de gemeente waarnaar uw ex-echtgenoot eventueel verhuisde.

* De wijziging(een van de vele volgens T.W.S.) aan het M.R. 7 oktober 1992 in het Staatsblad van 16 juli 1993 vermeldt uitdrukkelijk de ingebrekestelling uit art.1139 B.W. als een geval dat voldoet aan art.3 K.B.16 juli 1992.

Mijn ex zou het land verlaten hebben, maar concrete info heb ik hierover niet.
Kan ik dus schrijftelijk aan de gemeente waar haar adres van het vonnis staat een uittreksel van de registers krijgen? En hoe groot is de kans dat ik deze wél bekom?

Terug naar “Privacy-bescherming”