Grootmoeder houd kleinzoon bij zich

Tokyolover
Topic Starter
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

Grootmoeder houd kleinzoon bij zich

#1 , 17 mei 2024 10:11

Ik heb sinds vorig jaar een nieuwe relatie na 9 jaar alleen te zijn geweest.Mijn moeder keurt die relatie niet goed, en zette mij buiten. Nu woon ik samen met mijn vriend, en heb ik mijn zoon bij mij ingeschreven.Maar omdat hij zo wordt gemanipuleerd door mijn moeder, wil hij hier zelfs niet zijn. Ik ga heb elke dag halen om van en naar school te gaan, betaal al zijn kosten zoals schoolrekeningen, kapper, kleding. Plots komt ze wel heel goed overeen met mijn ex en zijn ouders. Ik heb het gevoel dat ze mij helemaal kapot wil maken. Ze zegt dat ik niets doen voor mijn zoon, enz... Wat kan ik hieraan doen aub?

ongelukbelaagd
Berichten: 526

#2 , 17 mei 2024 10:46

Hoe oud is je zoon?
Uit je bericht begrijp ik dat je moeder op je zoon past?

Drone
Berichten: 3040
Locatie: st-niklaas

#3 , 17 mei 2024 11:50

heeft u moeder het hoederecht over uw zoon?

indien niet kan u perfect u kind gaan halen bij de moeder, weigert ze de zoon mee te geven gewoon politie bellen via 101

Reclame

eylis
Berichten: 8852

#4 , 17 mei 2024 17:39

@Drone: de term "hoederecht" is al sinds 1995 uit het wetboek geschrapt. Men spreekt van ouderlijke autoriteit en/of voogdij.

Drone
Berichten: 3040
Locatie: st-niklaas

#5 , 17 mei 2024 19:16

@Drone: de term "hoederecht" is al sinds 1995 uit het wetboek geschrapt. Men spreekt van ouderlijke autoriteit en/of voogdij.
awel ja :oops:

komt op hetzelfde neer :mrgreen:

Franciscus
Berichten: 38723

#6 , 19 mei 2024 20:29

Tenzij er ergens een gerechtelijk vonnis is heeft grootmoeder geen enkel recht om kind bij haar te houden.Waar staat zoon ingeschreven (adres) is zijn woonplaats Vermoedelijk ontvangt u het kindergeld.
Wat weet de school van de situatie? U moet daar wel zeggen wie zoon mag komen ophalen en wie geen toestemming van u heeft.

Dit gaat al meer naar

https://childfocus.be/nl-be/Verdwijning ... -een-derde
Onwettig bijhouden of achterhouden van kinderen van hun wettige ouders.
Strafrechtelijk niet iets waar mee gelachen wordt.

Is er een organisatie waar u terecht kan om dit te bespreken . Ik denk hier aan een www.caw.be
Het CLB van de school of de dienst jeugd bij de lokale politie.
Die diensten kan u gebruiken om in een bemiddeling te treden met grootmoeder. De laatste heeft echter wel de verplichting om bij directe weigering een andere piste te volgen.

Dit zeker niet laten aanslepen. Is niet goed voor uw kind en evenmin voor u en zeker niet voor de grootmoeder.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”