wat moet ik doen

hvre
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

wat moet ik doen

#1 , 03 jun 2016 19:22

Beste. Mijn vrouw zit in haar laatste twee weken zwangerschap. En ze wil scheiden, de dag dat ik haar ontmoete had ik haar verteld dat ik een ex gedetineerde ben en mijn leven terug goed aanvang. Details hoefde ze niet te weten , 3maand nadien vroeg ze mij zelf om te trouwen. Maar opeens wou ze details weten waarom ik vroeger had gezeten . Het was een zedenfeit , ja ik voel terug die schaamte het hier neer te zetten omdat ik van mezelf weet dit nooit meer maar je draagt die stempel mee , nu enkele maanden later blijft ze me afrekenen op deze feiten waarvoor ik heb geboet . We leven nu maar ik krijg het er bij haar niet in . Ze wil scheiden . Vorige week heeft ze me gedwongen een papier te ondertekenen dat de familienaam van ons kind haar naam moet en zal dragen of ik mag er niet bij zijn op de geboorte, en binnen een maand verhuist ze en zegt me dat ik het kind niet meer zal zien . Ikzelf heb een zoon die om de twee weken in het weekend komt en de helft van de vakanties , nooit heeft men hier moeilijk overgedaan gezien mijn verleden , maar wat moet kan ik nu doen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 03 jun 2016 19:43

Uw vrouw kan u niet weigeren het nog-niet-geboren kind te zien. Ze kan wél verhinderen dat u bij de bevalling aanwezig bent.

U bent volwassen en kan dus moeilijk, tenzij u extreme omstandigheden kan aantonen, zeggen dat u gedwongen werd een papier te ondertekenen. Ze kan wel voorwaarden stellen die u al dan niet kon aanvaarden, zoals die aanwezigheid op de bevalling.

Ze kan perfect verhuizen indien ze wil. Gezien u nog uw huidig kind mag zien en dat blijkbaar normaal verloopt, zal ze niet zomaar van de rechter bekomen dat u het kind niet meer kan zien. Waarschijnlijk zal men, vooral bij borstvoeding, u de eerste maanden enkel een bezoekrecht geven. Best vraagt u nu eerst aan uw toekomstige ex om een bezoekregeling voor te stellen eens ze verhuisd is. Bij gebrek aan reactie zal u, indien ze u het bezoekrecht weigert, naar de rechter moeten wenden.

hvre
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 jun 2016 19:56

Bedankt voor uw reactie jpv , maar ik wil zo graag bij de geboorte zijn snap je , en dit maakte me zo triestig en voelde me echt down . En nu natuurlijk constant mijn verleden aanhalen en dat ik daardoor mijn kind niet zal zien . Ik heb geboet en doe al 4 jaar alles zoals een goede huisvader hoort te doen .

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 03 jun 2016 20:05

Het had imho slimmer geweest om vooraleer je iemand zwanger maakt open en eerlijk over je verleden te spreken. Want zo'n zaken kunnen héél gevoelig liggen, zelfs al gaat het "maar" over een kus als 19-jarige die te vlug gegeven zou zijn aan een -15-jarige (ik vermoed natuurlijk wel dat het over wat zwaarder zal gaan). Mogelijks ziet ze nu gedrag waarvan ze vroeger zich enkel een béétje aan stoorde, maar die ze nu associeert met mogelijks herval.

Juridisch zie ik geen reden waarom u een bevalling zou kunnen bijwonen als die persoon dat zelf niet wil. U kan eventueel vragen dat ze het laat opnemen zodat u het achteraf, weliswaar zonder haar, nog eens kan 'beleven", maar eisen kan je dat zeker niet (ook wel wat vreemd, gezien dit op film toch raar zou zijn).

hvre
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#5 , 03 jun 2016 20:16

Inderdaad zwaarder. Jammer maar kan tyd niet terugdraaien . Ik besef mn schuld toen en wil gewoon een normaal leven . Maar dat het altijd aangehaald word is ook niet tof he. En als er dan een ruzie is indd verleden naar je hoofd gooien .

Franciscus
Berichten: 38774

#6 , 03 jun 2016 22:02

Bestaat de mogelijkheid dat ze luistert naar een bemiddelaar vb een psycholoog of therapeut?

hvre
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#7 , 03 jun 2016 22:33

Heb ik voorgesteld want ik weet dat deze diensten er zijn om te helpen , antwoord van haar ik heb daar niet om gevraagd om me in zo een situatie te plaatsen wat ik jammer vind . Iedereen verdiend tweede kans hoor je zeggen . Tot ze je je terug afrekenen op je verleden

anja.bekkers
Berichten: 53
Juridisch actief: Nee

#8 , 03 jun 2016 22:41

Wat je nu (zou moeten doen is een nachtje over slapen en dan een brief schrijven naar je vrouw. Vertel eerlijk over jouw verleden, ook de details die voor jou misschien niet belangrijk lijken. Je kunt je verleden niet meer veranderen, je hebt je straf uitgezeten, dat is waar, maar je kunt ook niet verwachten van je hoogzwangere vrouw dat ze niet verrast is door het feit dat je voor zedenfeiten gezeten hebt. Ze is hoogzwanger, de hormonen zullen ook een rol spelen...

Spijtig genoeg heb je op dit moment helemaal niets te eisen. De diplomatische en vooral eerlijke aanpak zal je nog het meest helpen.

Natuurlijk verdient iedereen een tweede kans, je hebt die ook gekregen toen ze een relatie begon met jou, wetende dat je een strafblad hebt ;-) Als je het juist aanpakt, zal je nog een kans krijgen. Eerlijk zijn is de boodschap.

anja.bekkers
Berichten: 53
Juridisch actief: Nee

#9 , 03 jun 2016 22:47

Trouwens, het is niet omdat je een papier getekend hebt ivm de familienaam van het kind, dat het effectief zo zal zijn. Ze dreigt jou nu met alles en nog wat omdat het voor haar allemaal te veel is op dit moment (jouw verleden, zwangerschap, binnenkort een baby...). Blijf kalm, geef haar de ruimte die ze nodig heeft....

Je zal misschien niet bij de bevalling zelf mogen zijn, maar niemand kan jou verbieden om in het ziekenhuis te zijn en je kind te zien vlak na de geboorte.

Tracht de relatie met je vrouw zo goed mogelijk te behouden, zo bekom je nog het meest (zeker niet zelf beginnen dreigen....).

Sterkte!

(ik weet waarover ik het heb, mijn man heeft ook een redelijk geladen strafblad...)

duma
Berichten: 2871

#10 , 09 jun 2016 13:59

Je zal misschien niet bij de bevalling zelf mogen zijn, maar niemand kan jou verbieden om in het ziekenhuis te zijn en je kind te zien vlak na de geboorte.
Dit klopt niet. Als de moeder dit niet wil, kan zij bezoek wel degelijk weigeren. De verpleging zal misschien enigszins proberen te bemiddelen, maar de vader heeft geenzins recht om de moeder haar ziekenkamer binnen te wandelen als zij dat niet wil.
Ik zeg niet dat het zover moet komen en de vader kan wel vragen om evt het kind te bezoeken in een aparte ruimte, maar dan zie ik de excuses van de moeder al komen bij zo'n pasgeboren kind. Ik zou er niet op rekenen als de moeder het niet wenst.

Bij de bevalling is logischerwijze niemand aanwezig die de moeder daar niet wenst (muv medisch personeel). Laat dat dus varen en probeer eerder te bemiddelen over het bezoeken van je kind eens het geboren is.

Wat voor papier heb je juist getekend?

hvre
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#11 , 13 jun 2016 14:40

Een blaadje waarop staat dat zei wil dat het kind haar naam heeft

hvre
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#12 , 13 jun 2016 14:46

Ze is ondertussen nog niet bevallen, heb nog geen scheidingspapieren gezien maar ze verhuisd overmorgen . Kan dit , mag dit ? Ze heeft wel gezegd dat ze me gaat bellen indien ze gaat bevallen , en nogmaals bezorgd ze me schrik dat ik het kind nadien maar mag zien zoals zei wilt. Heb ik een kans op slagen als ik naar een rechter stap om een regeling te treffen binnen bepaalde tyd , of is die laag met mijn verleden door de zedenfeiten ?

Terug naar “Echtscheiding”